אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניתוח החזה על סוגיו השונים

ניתוחי חזה הם בין הניתוחים הפופולאריים ביותר בתחום הרפואה הפלאסטית.

לצד ניתוח אף, אשר גם הוא עומד גבוה ברשימה, ניתוח החזה, על כל סוגיו מתבצע בישראל מידי מיום.

סוגי ניתוחי החזה הקיימים הם: הגדלת חזה, הקטנת חזה, הרמת חזה ועיצוב שדיים.

כל אחד מהניתוחים הללו הינו שונה לחלוטין ועומד בפני עצמו. לכל אחד מהם ההשלכות והתוצאות שלו.

 

סברה מאוד נפוצה, אך מוטעית, היא שהשתלת סיליקון תפתור בעיה של חזה נפול. אמנם במקרים מאוד מצומצמים של חזה מעט נפול, ואך ורק במקרה והחזה אינו בעל מימדים גדולים, שתלים יכולים לסייע ליצור מראה זקוף יותר. אולם, חזה נפול דורש ניתוח של הרמת חזה. בניתוח הרמת חזה מתבצע חתך מהפטמה לקו הצלעות וחתך נוסף על קו הצלעות. במהלך ניתוח זה נפתרים מעודפי עור הגורמים לשד להיראות נפול.

 

הקטנת חזה מתבצעת במקרים מסוימים בגלל סיבות בריאותיות. נשים רבות סובלות מבעיות גב, צוואר וכתפיים עקב חזה גדול מידי. ניתוח הקטנת חזה משאיר צלקות דומות לניתוח הרמת חזה, אולם בפרוצדורה זו מתבצעת גם הסרה של רקמת שומן אשר מקטינה את היקף החזה להיקף הרצוי.

 

ניתוח הגדלת חזה הוא ניתוח אשר פופולארי ביותר אצל נשים לאחר הריון אשר חוו הצטמקות של החזה. כמו נשים שעברו כריתת שד, לאחר החלמה מסרטן השד, גם כן פונות לפרוצדורה הזו בכדי להחזיר לעצמן את המראה הנשי שהיה להן קודם. נשים רבות אשר, מסיבות שונות, מחזיקות בחזה קטן ביחס לשאר הפרופורציות של גופן, פונות לניתוח זה בכדי להשיג מראה נשי יותר אשר, במקרים רבים, מקנה להן ביטחון רב יותר ומסייע להן להרגיש שלמות עם מראה גופן.

 

בניתוח הגדלת חזה מתבצע חתך כבן 4 ס"מ אשר יכול להתבצע בשלושה מקומות שונים: מסביב לפטמה, מתחת לשד בקו הצלעות ומתחת לבית השחי. לכל אחד מאלה ההשלכות שלו וחשוב שתהיה כל האינפורמציה לפני שבוחרים באחד מהם. ניתן לבחור בין שני סוגי שתלים – השתל העגול והשתל האנטומי. העגול הוא הקלאסי אשר רואים הרבה על דוגמניות ושחקניות קולנוע. הוא מקנה מראה חושני וצעיר יותר אך נתפס לעתים כפחות טבעי במראהו. השתל האנטומי הוא בצורת אגס ומקנה מראה עדין וטבעי יותר. שתל זה פחות מומלץ לצעירות מכיוון שבמידה ותתבצע פעילות ספורטיבית כגון קפיצת באנג'י או צניחה חופשית הוא עלול להתהפך ומכיוון שהוא אינו זהה משני צידיו יהיה ניתן לראות את התהפכות השתל בבירור.

 

קיימת גם אסכולה הסוברת כי ניתוחי חזה הם תופעה שלילית המורידה את ערך האישה ומדגישה את המראה על גבי האופי. חשוב לזכור כי גם אם מחזיקים בדעה כזו, ניתוח חזה לעיתים משיג תוצאה שגם שנים של טיפולים פסיכולוגיים לא ישיגו. כל אישה אחראית על גופה בלבד וההחלטה צריכה להיות שלה. במידה ואישה מחליטה שניתוח פלסטי הוא זה שישיג לה את הביטחון שחסר לה, זו כנראה ההחלטה הטובה ביותר עבורה.


אודות מחבר המאמר

דר' אבי וינברג dr-weinberg.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.