אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פסיפס קרמיקה לעומת פסיפס זכוכית

יש הטוענים כי אין ספק שפסיפס זכוכית עדיף על פסיפסים מכל חומר אחר, כמו פסיפס קרמיקה או אבן שניתן למצוא בשוק. כלומר, אמנם יש סוגים רבים של אריחים, אך אריחי הזכוכית הם סיפור אחר לגמרי ומעניקים אווירה נדירה לכל סביבה שהיא.

פסיפסי זכוכית אינם רק יפהפיים, אלא מיוחסים להם גם יתרונות רפואיים, מה שהופך אותם לעוד יותר מבוקשים.

פסיפס קרמיקה הוא שונה. פשוט אי אפשר להשוות בין אריחי קרמיקה לבין אריחי זכוכית. חשוב לדעת שלמרות שבבנייה נעשה שימוש רחב בפסיפסי קרמיקה, זה לא בגלל שהם איכותיים יותר אלא בגלל שהם זולים לעומת פסיפסי זכוכית.

למרות זאת, פסיפס זכוכית יהיה תמיד עדיף מאשר פסיפס קרמיקה – לא חשוב עד כמה אריחי הקרמיקה נפוצים – אבל אם יש ברירה וגם כסף, עדיף לרכוש אריחי זכוכית.

יש כמה הבדלים בולטים בין הזכוכית לקרמיקה:

פסיפס זכוכית משקף את האור גם כשהחדר חשוך, מה שהופך אותו למדהים. לעומת זאת פסיפס קרמיקה פשוט לא יוצר את האפקט הזה. אם נסגור את הדלת ונחשיך לחלוטין את החדר שבו נמצא פסיפס קרמיקה – פשוט לא נראה שום דבר. אם כי במקרה שאיזו קרן אור תועה בחדר, היא תוכל להאיר במקצת את הקרמיקה, אבל הארה זו עדיין רחוקה מאד מהאפקט הייחודי של פסיפס הזכוכית.

פסיפס זכוכית יחזיר את האור והחדר ממש יזהר. זוהי תכונה שמאפיינת את הזכוכית בניגוד לקרמיקה. קרמיקה.

פסיפס זכוכית לעולם לא יוכתם, בניגוד לפסיפס קרמיקה שמוכתם די בקלות. יהיה צורך לנקוט באמצעי זהירות על מנת להסיר כתמים על אריחי קרמיקה. לעומת זאת הסרת לכלוך וכתמים מפסיפס זכוכית נעשית פשוט על ידי ניגוב במטלית.

כאמור, פסיפס זכוכית נחשבים לאבנים שיש להן יתרונות רפואיים. פסיפס זכוכית אינו מאפשר ריבוי של חיידקים או פטריות, מה שלא אפשרי בפסיפסי קרמיקה שבהם יכולים להיווצר חיידקים אם האריחים לא נוקו כראוי.

כיוון שפני השטח של הקרמיקה אינם חלקים כמו של הזכוכית, הם מושכים יותר אבק ולכלוך שעלולים לגרום לאלרגיה ולמטרד לאנשים שסובלים מאסטמה, במיוחד אם יש אריחי הקרמיקה במטבח.

אמנם אפשר למצוא פסיפס קרמיקה במגוון צבעים, אבל אריחי זכוכית יוצרים אטרקציה נדירה שלא ניתן להשיג באמצעות אריחי קרמיקה.


אודות מחבר המאמר

מומחה לענייני פסיפסים

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.