אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מבחן אמיר - מהו וכיצד עוברים אותו בהצלחה

 

מבחן אמיר

 

מהו מבחן אמיר, וכיצד עוברים אותו בהצלחה?

מחזיקים לכם אצבעות אבל כוססים ציפורנים? זה המקום לאזור אומץ, כי אין סיבה ללקות בחרדה לפני מבחן אמיר. צריך ואפשר להיערך לקראתו, בין השאר על ידי הכרת מתכונת הבחינה ועל ידי פתרון מבחן אמיר לדוגמא.

מבחן אמיר הוא מבחן מיון שמטרתו לאפשר למכללות ולאוניברסיטאות לקבל תמונה על רמת הידע באנגלית של המועמדים, וזאת על מנת לשבץ אותם לקורסי חובה באנגלית או, לחלופין, לפטור אותם מהם.

אחד היתרונות של מבחן לדוגמא הוא שהמבחן נותן לנו אינדיקציה מדויקת לגבי רמת הידע שלנו בנקודת הזמן שבה אנו מבצעים אותו. עדיין רחוקים מהציון המיוחל? תרגלו עוד ועוד.

השד אינו נורא

מבחן אמיר בודק את מידת השליטה הסבילה (הפאסיבית) שלנו בשפה האנגלית. בין היתר, נבדקות היכולות לזהות אוצר מילים רחב באנגלית ולנתח טקסטים. המבחן מחולק לשלושה פרקים. כל פרק כולל שלושה סוגי שאלות: השלמת משפטים, ניסוח מחדש והבנת הנקרא. כל אחד מהחלקים בודק מיומנות מסוימת בשפה האנגלית.

חשיבות ההתנסות בפתרון מבחן אמיר לדוגמא היא הן בעצם החשיפה למתכונת הבחינה והן ביכולת לתרגל ולהשתפר על ידי תרגולים תכופים. חשוב לעבור על הטעויות לאחר הפתרון ולקרוא את ההסברים, אם הם קיימים.

ככל שתתרגלו יותר, כך תתנסו באופן אפקטיבי יותר במיומנויות שיידרשו מכם בבחינה והן: הבנת משמעות של מילים בהקשר נתון, יכולת להבין משפטים מורכבים ויכולת לנתח טקסטים בנושאי תוכן אקדמיים שונים.

בין אמיר לאמירם

מבחן מיון נוסף באנגלית הוא מבחן אמירם. בניגוד למבחן אמיר שהוא מבחן ידני, המתבצע באמצעות נייר ועיפרון, מבחן אמירם הוא מבחן ממוחשב. גם הוא בודק את רמת האנגלית שלכם ומידת התאמתה ללימודים אקדמיים. גם כאן אחת הדרכים הטובות ביותר להתכונן למבחן היא לפתור סימולציות של מבחן אמירם לדוגמא.

מסגרת הזמן במבחן אמירם מעט נוחה יותר ממסגרת הזמן במבחן אמיר. ראשית, המבחן אורך כשעה, לעומת מבחן אמיר האורך שעה ורבע. שנית, במבחן אמירם מוקצב זמן רב יותר לצורך מענה על כל שאלה. במבחן עומדים לרשותינו בין 2 ל-4 דקות למענה על כל שאלה. זאת, לעומת מבחן אמיר שבו עומדת לרשותינו כדקה בממוצע לכל שאלה.

על אף היתרונות של מבחן אמירם, לא כל מוסדות הלימוד מאפשרים לגשת אליו לצורך הסיווג לרמה באנגלית. יש מוסדות לימוד המאפשרים להיבחן רק במבחן אמיר. כמו כן, יש לשים לב לכך שהציון במבחן אמירם אינו תקף בכל מוסדות הלימוד, אלא רק במוסד שבו נערכה הבחינה.

בהצלחה!


אודות מחבר המאמר

מוטי ביטון

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.