אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שיננית- לא רק ניקוי שיניים!

 

שיננית הינה זו העובדת במקצוע השיננות, מקצוע פרא-רפואי אשר עוסק בנושאי היגיינת הפה ובמגוון טיפולים מונעים בתחום רפואת השיניים. יש לציין כי מדובר במקצוע שונה לחלוטין מסיוע לרופאי שיניים, שהרי לרוב הסייעים לא יהיו במגע עם פיו של המטופל ולא יעשו טיפולים פשוטים, כמו שאיבת רוק למשל. לכל שיננית יש את הסמכות המלאה לבצע פעולות רפואיות בפיו של המטופל והן יכולות לעשות זאת בנפרד ומבלי שהרופא יהיה נוכח. לעומת זאת, הסייעות עובדות בצמוד לרופא השיניים.

קצת על עבודתה של השיננית...

להלן העיסוקים השונים של השינניות:

·         שיננית בוחנת את כלל נתוניו הרפואיים של המטופל.

·         שיננית מבצעת התבוננות יסודית בחניכיים, שיניים, חלל הפה ואף בסביבת הפה החיצונית.

·         שיננית מבצעת צילומי רנטגן שונים.

·         שיננית מסירה תחבושות לאחר ניתוחי חניכיים.

·         שיננית מורידה תפרים לאחר ניתוחי חניכיים.

·         שיננית עורכת ייעוץ ראשוני בנושא הפסקת עישון.

·         שיננית עורכת ייעוץ בנושאי תזונה נכונה למען מניעת עששת.

·         שיננית מסייעת במניעת עששת בעזרת איטום חריצים ומתן פלואוריד.

·         שיננית מחדירה חומרים לפי המטופל כטיפול משלים למחלות חניכיים.

·         שיננית מבצעת ניקוי שיניים מסוגים שונים: הסרת אבנית, הסרת כתמים על השיניים, מתחת לחניכיים ומעליהם.

מקצוע השיננות בישראל

בשיראל קיים איגוד שיננות אשר שינה את התקנות והביא לכך ששיננית תוכל לעבוד מבלי שימצא רופא שיניים בעת הטיפול. כמו כן, האיגוד לקידום מקצוע זה שוקד מזה זמן רב לאקדמיזציה בתחום, דהיינו להפוך את לימודי השיננות ללימודים המקנים תואר אקדמי כמקובל בהרבה מדינות בעולם.

כיום, מקצוע השיננות בארץ נלמד בארבעה מוסדות לימוד מוכרים ומובילים והלימודים אורכים כ-2000 שעות אקדמאיות. עם תום הלימודים על התלמידים לעבור מבחנים בכתב, וכמו כן מבחן מעשי ומבחן בעל פה מטעם משרד הבריאות. רק לאחר מעבר כל הבחינות בהצלחה, יזכו התלמידים לקבל את הרישיון המותיר להם לעסוק במקצוע באופן חוקי. יש לציין כי תעודת סיום הלימודים ורישיון המקצוע המוענקים בסיום המסלול, אינם נחשבים לתואר אקדמאי מכל סוג שהוא.


אודות מחבר המאמר

Servula היא פלטפורמה ייחודית למקדמי אתרים, דרכה ניתן לקנות שירותים איכותיים שמתבצעים ידנית על ידי פרילנסרים. אנחנו כותבים תוכן איכותי, מפיצים אותו באתרי מאמרים ולבסוף מחזקים אותו עם סימניות חברתיות (וזו רק דוגמא לשירות אחד).

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.