אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גירושין בישראל – סטטיטיקה למתעניינים

אין ספק, אחוז הגירושין טיפס בעשורים האחרונים בצורה ניכרת ומצד שני לא כמו שכולנו חושבים. רבים חושבים שאחוז הגירושין עומד על 50% אך האמת היא שאחוז הגירושין בישראל עומד על 30 אחוז, אחוז שעדיין נחשב נמוך לעומת ארצות הברית אשר עומד על 45%!

גירושין בעולם

חושבים שישראל היא החוטאת הגדולה? הנה כמה נתונים על גירושין בעולם

 

גירושין בישראל

מבחינת המיקום שלנו בתחשיב העולמי אנחנו מככבים במקום ה25… בהתחשב בעובדה שמדינות מתחתינו לא מתגאות (ברובן) בשוויון זכויות לנשים הייתי אומר שאנו במצב דיי טוב. אולי זה עניין של מסורת (קרוב לוודאי), אולי עניין של סטטוס חברתי עבור חלק מאיתנו ואולי המורכבות של גירושין בישראל וליתר דיוק ברבנות הראשית בישראל.

כל גט או לחילופין נישואין מתחילים ברבנות הראשית. בית הדין הרבני מבקש להוכיח כי שני בני הזוג באמת רוצים להתגרש וכי הם ניסו בשלב כלשהו לשמר את הנישואין… מומלץ בחום שלכל אורך הגירושין ילווה אתכם עורך דין גירושין מיומן עוד בשלב בו אתם חושבים על הגשת תביעת גירושין ואם אפשר עוד לפני שדיברתם עם בת או בן הזוג.

הסודיות הזאת עשויה להשמע לרבים מכם מיותרת אך כל עורך דין גירושין מתחיל יגיד לכם כי ההיסטוריה מלמדת שזה מגן על יוזם הגירושין והוא מגיע מוכן יותר ובשל יותר אל התהליך כולו. גם אם ניראה לכם שזה סוג של זדוניות ואולי אתם עדיין לא בטוחים שאתם רוצים להתחיל בתהליך של גירושין, עדיין שווה לכם ללכת להתייעצות עם עורך דין מומחה לגירושין אשר התמחותו היא בדיני משפחה על כל המורכבויות שלו, והוא יוכל לתת לכם מידע קצת יותר מעמיק על כל התהליך ועל הדרך הצפוייה לכם אם וכאשר תחליטו ללכת לגירושין.

פתיחת תיק גירושין

אפילו השלב הראשוני של פתיחת תיק גירושין דורש הכנה מעמיקה ולא הייתי ממליץ לאף אדם, גבר או אישה לעשות זאת ללא ליווי של עורך דין דיני משפחה. החלטות ראשונות שכדאי לגבש כוללות

הצד הרגשי

חשוב לזכור שאינספור בינינו סובלים מבעיות פיזיות אשר נולדו ממצב רגשי שנוצר במהלך תהליך הגירושין. אל תקחו את תהליך הגירושין אל פינת ההכחשה. דגאו לבריאות ולמצב הנפשי שלכם. אני מאחל לכם המון בהצלחה בדרכם החדשה ומקווה שתמצאו את המקום שלכם בצורה מהירה וקלה ככל האפשר.


אודות מחבר המאמר

 

עורך דין דיני משפחה ירון גרוס – עורך דין מספר אחת בישראל בתחומי הגישור והגירושין. בקרו באתר הבית שלנו עוד היום.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.