אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חוקר פרטי – להפריך כל חשש וחשד

 

רשת האינטרנט (כמו במקרים רבים נוספים) הפכה לפלטפורמה מובילה במציאה ויצירת קשר עם חוקרים פרטיים. כיום אנשים פונים אל חוקר פרטי לסוגים שונים של חקירות, כמו לדוגמא: חקירות אישיות (חקירות פרטיות), חקירות כלכליות וכדומה. חלקם נכבד מהחוקרים שעוסקים בתחום למדו את עבודתם במצ"ח או במשטרה וכך בעצם הגיעו אל התחום.

כיצד ניתן להפוך אל חוקר פרטי?

רבים תוהים כיצד בעצם ניתן להפוך אל חוקר פרטי? האם מדובר בתחביב שמגיע בילדות? האם מדובר בחשדנות תמידית כלפי אנשים או שמא מדובר בכלל במקצוע בו נתקלים במקומות כמו המשטרה, הצבא וכדומה? קודם כל חשוב מאוד לציין שלא כל אדם יכול להיות חוקר פרטי.

מדוע לא כל אדם יכול להפוך לבלש מסוג בלש פרטי? ובכן, משרד המשפטים הוא זה שבעצם מאפשר לחוקר פרטי לקבל את רישיונו וזאת רק לאחר שהצליח לקבל את ההסמכה המתאימה. אדם שעוסק בתחום ומעוניין לפתוח משרד חקירות מוכרח לקבל רישיון לכך ולעסוק בתחום כחמש שנים.

מול מי הוא עובד?

אז מול מי בעצם עובד החוקר הפרטי? ובכן, חוקרים פרטיים בארץ יכולים לעבוד מול גופים עסקיים מאוד מוכרים וגדולים (כמו למשל חברות ביטוח אשר רוצות לבחון הונאת ביטוח) וכן גם מול גופים קטנים שזקוקים לחוקרים הפרטיים למטרת איתור חייבים (לצורך העניין). כמו כן, חוקר פרטי עובד גם מול גורמים פרטיים.

הגורמים הפרטיים מאפשרים לחוקים להתמקצע במגוון של תחומים, כמו לדוגמא: חשד של בגידות בחיי הנישואים, איתור של אנשים הן בארץ והן בחוץ לארץ ושפע של מצבים נוספים. על מנת שחוקר פרטי יצליח להשיג את מטרותיו כראוי הוא חייב להיות בעל אמצעים טכנולוגיים משוכללים.

במידה ולחוקר הפרטי אין אמצעים טכנולוגיים משוכללים ועכשוויים פעולותיו השונות מעקבים או האזנות סתר יהיו גרועות ולא מוצלחות. חשוב מאוד לבדוק שמדובר בבלש פרטי מנוסה אשר נמצא שנים על גבי שנים בתחום ויודע אילו פעולות מעקב וחקירה הוא יכול לבצע על פי החוק ואילו פעולות אסור לו לבצע.

סקר שוק.

 

כפי שציינו קודם לכן – רשת האינטרנט הפכה לכלי עזר רציני בכל הנוגע לחיפוש  חוקר פרטי /משרדי חקירות. לאחר שמצאתם מספר חוקרים פרטיים שנראים לכם (או משרד חקירות) חשוב מאוד לוודא שאכן יש לו רישיון תקף, שיש ברשותו אמצעים טכנולוגיים משוכללים, שמדובר באדם (או משרד) בעל מוניטין, מדובר בחוקר שניתן לסמוך עליו, חוקר עם יכולות מעולות (יכולות משחק, אינטואיציה, סבלנות, ריכוז וכולי). כמו כן, חשוב לאחר מכן לערוך השוואות מחירים על מנת לוודא שהמחיר שקיבלתם אכן משתלם והוגן.

 

 

 


אודות מחבר המאמר

להב חוקר פרטי - מידע מודיעני, האזנות סתר ומעקבים 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.