אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לקויות למידה- סיפור הצלחה

 בעבר המודעות לכל עניין לקויות הלמידה הייתה נמוכה מאוד ולכן אם ילד לא יכול היה לקרוא באותו הקצב ששאר חבריו קוראים או שלא יכול היה להתרכז לאורך זמן ולשבת בכיתה למשך שיעור שלם כי סבל מבעיות קשב וריכוז והיפראקטיביות- הוא היה נחשב טיפש עצלן וחסר יכולות. היום ההורים, המורים, אנשי חינוך, גננות- כולם מודים לקיומן של הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה. אי לכך, הטיפול, תשומת הלב והאכפתיות כלפי הילד גדלה ונעשים ניסיונות ומאמצים להקל על הליך הלמידה של הילד ועל השתלבותו בחיי החברה של הכיתה.

דרכים לאבחן לקויות למידה

לפעמים קשה לאבחן לקויות למידה, במיוחד אם הן לא בדרגת חומרה גבוהה. הסיבה לכך היא שלקויות למידה הן לקויות המוצאות את ביטויים בקושי בקריאה ובכתיבה, בקשיים בחשיבה מהירה ויכולות התבטאות. כאשר בעיות אלה קיימות במינונים נמוכים, לעיתים לא ברור האם הילד מתקשה כי יש לו חוסר מוטיבציה, המורה לא מסביר מספיק טוב, או שהוא באמת סובל מבעיה המונעת ממנו להתקדם כמו שאר חברי הכיתה. על כן, חשוב שההורים יפתחו את עיניהם ויהיו בקשר ישיר עם המורים המלמדים, בכדי לראות את התפתחות הילד ביחס לשאר התלמידים ולדעת האם קיימים קשיים כלשהם מהם סובל הילד. היה וכן, רצוי לפנות למכון אבחון שיבדוק איזה סוג של בעיה קיימת ובאיזה חומרה היא מופיעה אצל ילדכם. כמובן שלצד מקרים קלים הקשים לזיהוי, ישנם מקרים ברורים בהם דרגת הליקוי היא גבוה, ואין ספקות בנוגע לבעיות הלימודיות המתעוררות אצל הילד. במקרים כאלה לרוב הפערים בין הילד לבין שאר הילדים הם גדולים וניתנים להבחנה בבירור. על מנת לא להעמיק את הבעיה ולפתור אותה כמה שיותר מהר יש ראשית לאבחן אותה.

מה בין ליקוי למידה להוראה מתקנת

אחת הדרכים להתמודד עם לקויות למידה היא על ידי מתן הקלות למיניהן. מערכת החינוך מודעת לכך שישנם תלמידים רבים הסובלים מאי אלו לקויות למידה בדרגות שונות הנמצאות עדיין בתוך הסקאלה התחתונה/ נמוכה, ואי לכך מעניקים לזכאים כל מיני פטורים המקלים על הליך הלימוד שלהם. הפטור הנפוץ ביותר הוא תוספת זמן, תוספת זמן למבחן מאפשרת לתלמיד אקסטרה זמן לענות על המבחן. כך, גם אם הוא קורא בצורה איטית יותר משאר חבריו, כותב יותר לאט, או שלוקח לו יותר זמן להבין את החומר ולבטא את מחשבותיו, הזמן הנוסף אמור לסייע לו. עבור מקרים של לקויות חריפות יותר ישנה מערכת של הוראה מתקנת, המתאימה את הלימוד לסוג הליקוי של הילד ומעניקה לו מיומנויות כיצד לצמצם ואף להתגבר על הליקוי, עוזרת בצמצום פערי הלימוד, מקנה יכולות לימוד, ומטפחת את הביטחון העצמי של הילד.


אודות מחבר המאמר

גלגל הצלה- היום הפרעות קשב וריכוז זו לא בעיה 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.