אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טרמפולינה: לחשוב על הסביבה

עוד ועוד צרכנים מכניסים את השיקולים הירוקים לתוך מערך השיקולים שמשפיעה על הקניות שלהם. יותר ויותר צרכנים מנסים לראות האם הרכישה שלהם מזיקה לסביבה, פוגעת במקום שבו אנחנו חיים ומהווה איום על האקולוגיה העולמית והמקומית. אפילו רכישה של טרמפולינה יכולה להיות נתונה לשיקולים ירוקים. צרכן ירוק שמבקש לרכוש טרמפולינה צריך לחשוב על מספר גורמים כשהוא ניגש לבחור דגם כזה או אחר של טרמפולינה לחצר.

ממה את עשויה?

באופן כללי, טרמפולינה מורכבת מחלקים מתכתיים – המסגרת והקפיצים – וממרכיבים מחומרים מסוגי בד או יריעות שונים – היריעה עצמה וחלקים נלווים כמו כיסוי וכיצוא בזה. הצרכן הירוק ישווה בין דגמים שונים על ידי בחינת החומרים שמהם המוצר נבנה: האם נעשה שימוש בחומרים ממוחזרים בכל מקום שהיה ניתן? האם החומרים שמהם עשוי המוצר הם חומרים מזהמים ו/או מסוכנים לסביבה? האם תהליך הייצור שלהם הוא תהליך זולל אנרגיה במיוחד או כזה שפולט חומרים מזהמים לסביבה? האם תהליך הייצור עצמו מהווה פגיעה באנשים המייצרים את החומרים ואת המוצר הסופי?

מה יהיה בסופה?

את החומרים יש לבדוק גם מבחינה עתידית. בסופו של דבר, כל טרמפולינה מסיימת את חייה יום אחד ולכן יש לוודא שבאותו יום – רחוק ככל האפשר – יהיה ניתן למחזר אותה בצורה מקסימאלית. חומרים צריכים להיבחן לכן לא רק מבחינת מה שנעשה איתם בעבר אלא גם מבחינת מה שיהיה ניתן לעשות איתם בעתיד. האם המרכיבים שמהם עשויה טרמפולינה ניתנים למחזור? האם ניתן להשתמש בהם למוצרים אחרים? האם אלה חומרים שאינם ניתנים למחזור וזמן הפירוק שלהם הוא ארוך במיוחד – חומרים מאוד לא ירוקים? האם אלה חומרים שמתפרקים ומזיקים לסביבה?

נא לשמור על השקט

זיהום סביבתי איננו נוגע רק לזיהום האוויר והאדמה. זיהום סביבתי יכול להיות גם רעש: נזק לשלוות הנפש של השכנים שלנו. כאשר אנחנו רוכשים טרמפולינה לחצר עלינו לזכור שיש לנו שכנים. ההנאה הגדולה שמעניקה לנו טרמפולינה עלולה לגרום לנו לעשות רעש גדול – צעקות, צווחות קרב, שאגות שמחה וכן הלאה – במהלך השימוש בה; עלינו לזכור להתחשב בשכנים שלנו ולהקפיד שההנאה שלנו לא תפגע באיכות החיים שלהם. סביבת שכנות טובה היא סביבה שטוב לחיות בה וצריך להיזהר שלא לקלקל יחסי שכנות טובה על ידי שימוש יתר בשעות לא מתאימות  בטרמפולינה שלנו.

יופי בעיני המתבונן

גם זיהום אסתטי הוא משהו שיש לחשוב עליו: האם הטרמפולינה שלנו מכערת את החצר או את הגינה? האם היא פוגעת בנוף שאנשים אחרים רואים? מוטב, גם לנו וגם לאנשים אחרים, שה טרמפולינה שלנו תעמוד במקום שאיננו בולט יותר מדי לעין  כדי שהיא לא תפגע בסביבה האסתטית שבה אנחנו והשכנים שלנו חיים. אפשר גם לחשוב על כל מיני דרכים ליפות את המראה של הטרמפולינה שלנו: צביעה, תוספת גינון ו/או אלמנטים אחרים וכן הלאה.

זהו שיקול שלא תמיד נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו כאשר אנחנו מתלבטים בין דגמים שונים של טרמפולינה: האם הדגם הזה אכן מתאים למקום שבו אנחנו רוצים להניח אותו או שמא הוא יהפוך גינה נאה ונעימה למראה צורם לעינו של המתבונן – סוג של זיהום סביבתי שכדאי להימנע ממנו.


אודות מחבר המאמר

איסמור

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.