אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מחסן גינה: הוא לא לבד

אם אתם מתלבטים איזה מחסן גינה לקנות ואתם מסתובבים באינטרנט כדי לקבל עצות טובות אז אתם כבר בטח יודעים הכול על חומרים, מחירים, שטח, גובה ועוד כל מיני עניינים טכניים שחשובים לכל מי שמתכננן קנייה של מחסן לגינה. ישנו שיקול נוסף שאולי לא חשבתם עליו: האם הדגם המסוים של המחסן שתקנו יתאים לסביבה שבה הוא עומד לעמוד?

ההתאמה לסביבה יכולה להתבטא באחת משלושת הדרכים הבאות: התאמה טכנית, התאמה תפקודית והתאמה אסתטית.

התאמה טכנית

התאמה הזו היא משהו שרובנו חושבים עליו במהלך התכנון של רכישת מחסן לגינה. לדוגמה, כשאנחנו בוחנים חומרים אנחנו חושבים על מזג האוויר במקום שבו אנחנו גרים: אם יש הרבה שמש הרי שאנחנו זקוקים למחסן שלא יינזק מהרבה שמש; אם אנחנו חיים באזור גשום במיוחד הרי שאנחנו זקוקים למחסן שעשוי מחומר עמיד במיוחד לגשם. ההתאמה הטכנית גם קשורה לתנאים הסביבתיים במקום שבו הוא יעמוד: האם יש חיות בחצר או בגינה? האם יש ממטרות שפועלות ללא הפסקה וצריך מחסן אטום במיוחד? האם יש גורמים סביבתיים אחרים שעלולים לפגוע במחסנים מדגמים מסוימים?

התאמה תפקודית

ההתאמה התפקודית נוגעת לכך שלמחסן שלנו יש תפקיד. כאשר אנחנו מקימים מחסן לגינה אנחנו רוצים שנוכל להשתמש בו בנוחות ובקלות. לכן עלינו לוודא שאנחנו בוחרים דגם שיתפקד בצורה מיטבית במקום שבו נניח אותו: הדלתות צריכות להיפתח בקלות ולהיות ממוקמות במקום שיש גישה נוחה אליו, האוורור צריך להיות כזה שלא יחסם על ידי גורמים סביבתיים וכן הלאה. למרבה המער יותר מדי פעמים אנשים רוכשים מחסן נהדר שאיננו מתאים לתנאי השטח שבו הוא עומד. אם התפקוד של המחסן – אם השימוש בו איננו פשוט ונוח – הרי שהאיכות שלו איננה שווה כלום. התאימו את גודל וצורת המחסן לחלל שבו הוא יהיה ממוקם כדי למקסם את נוחות השימוש בו ואת רמת התפקוד שלו.

התאמה אסתטית

מחסן גינה ממוקם הרבה פעמים במקום נראה לעין. יתר על כן, המקום הזה – הגינה או החצר שלנו – הוא מקום שאנחנו עמלים רבות לשפר את המראה שלו ולהפוך אותו לנאה לעין. מדוע אנחנו הורסים את כל העיצוב שעליו עמלנו – גינון, קישוטים ושאר עניינים – עם הצבת דגם של מחסן מכוער או בעיצוב שאיננו מתאים לחלל שבו הוא עומד?

בחירת דגם מתאים של מחסן לגינה מתוך זווית הראייה האסתטית ישפיע על החומר שממנו עשוי המחסן, העיצוב שלו, הצבע שלו וכן הלאה. חשוב לזכור שאין מחסן לגינה שהוא יפה בצורה מוחלטת אלא רק דגמים שונים שהיופי שלהם מתאים למקומות שונים ולסביבות שונות: דגם מתאים מבחינה אסתטית הוא דגם שמתאים לסביבה שבה הוא יעמוד.

חשוב לזכור שהפן האסתטי איננו חשוב לכולנו באותה המידה. ישנם כאלה שאינם חושבים על אסתטיקה בקניית מחסן כיוון שהם מתעניינים רק בצד הפרקטי והוא מהווה עבורם רק עניין טכני ותפקודי. אחרים, לעומת זאת, עשויים דווקא להעניק חשיבות גדולה יותר לפן האסתטי כיוון שהם מעוניינים לשמור על המראה של הסביבה – של החצר או הגינה – והם רואים במחסן מרכיב נוסף בעיצוב הכולל של החצר ו/או הגינה.


אודות מחבר המאמר

איסמור

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.