אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

להעשיר את עיצוב הגינה בעזרת פיסול סביבתי

אם יצא לכם לראות גינה ציבורית שעיצובה כולל פסל גדול ומרשים, תדעו שהדבר יכול להתקיים גם בגינה הפרטית שלכם.

אצל רובנו מתקשר מונח פיסול סביבתי עם מרחבים ציבוריים פתוחים. עם זאת, גם גינות מעוצבות פרטיות עושות שימוש בפסלים סביבתיים בתהליך העיצוב.

גם לגינות הפרטיות מגיע

מטרתו העיקרית של פיסול סביבתי אינה נבדלת מהמטרה של אומנויות שונות. הפיסול בא לעטר, לקשט ולשדרג את העיצוב. בעוד נהוג לחשוב כי פיסול זה מיועד אך ורק למקומות ציבוריים, אין אמת בדבר.

במידה ויש לכם גינה פרטית שהיא גדולה מספיק, אין סיבה שמונעת מכם בתהליך עיצוב גן מלשלב פסל סביבתי. מאחר ופסלים אלו לרוב גדולים יותר מפסלים 'רגילים', במטרה לבלוט בטח, מומלץ לא לשלבם בגינות קטנות. אחרת הם ישתלטו על רוב השטח, וגם יעפילו על יתר העיצוב.

פסלים סביבתיים לא רק גדולים יותר מאחיהם הרגילים, אלא הם גם עשויים מחומרים אחרים. בעוד חימר משמש להכנת פסלים 'רגילים', הפסלים הסביבתיים עושים שימוש בחומרים עמידים יותר, לדוגמא מתכת, אבן, בטון וכן הלאה.

לא רק יפה

אחד היתרונות המהותיים ביותר של פסלים סביבתיים, הוא כי בניגוד לפיסול רגיל פסלים אלו אינם משמשים אך ורק לנוי. פיסול סביבתי אמנם מעשיר את העיצוב ומייפה את סביבתו, אך הוא גם שימושי.

הדוגמא המוכרת ביותר לשילוב הזה בין אסתטיקה לפרקטיקה היא פסלים סביבתיים אשר משמשים גם כספסלי ישיבה בגינה. פסלים אלו גם מעשירים את הגינה מבחינה עיצובית, וגם מאפשרים ישיבה בגינה מבחינה פרקטית.

חלק מהשלם

כמובן שעל מנת בפסל הסביבתי יעשיר את יתר העיצוב בגינה, ולא יפגע בו או ישתלט עליו, חשוב שתהיה התאמה בין הפסל הנבחר ליתר העיצוב בגינה.

ראשית יש להתאים את הפסל הסביבתי במידותיו לפרופורציות הקיימות בגינה. כך למשל אם הגינה מלאה בעצי פרי גדולים, יהיה ניתן לעצב פסל גדול יותר. כך המצב גם אם מדובר בגינה המשתרעת על פני שטח נרחב.

עוד דרך להתאים את הפסל לגינה ולעיצוב שלה היא בחירה נכונה של החומר ממנו עשוי הפסל. בגינה בה נמצא ריצוף אבן או אבני מדרך למשל, הבחירה בחומר האבן לעיצוב הפסל הסביבתי תהיה בחירה אידיאלית ומתאימה.

כמובן שבעת בחירת החומר ישנם שיקולים נוספים שכדאי לקחת בחשבון. החומר צריך להתאים לסוג הפסל אותו תרצו ליצור. כך למשל מזרקה לגינה שתעצבו ממתכת, תצבור במהירות חלודה, בשל המים שמשולבים במזרקה.

המציאות עולה על הדמיון

אם יש לכם גינה ואתם מעוניינים לשדרג ולהעשיר את העיצוב הקיים בה, תוכלו להיעזר במגוון רחב של פסלים סביבתיים אותם תוכלו לעצב במיוחד, כך שיתאימו לעיצוב הקיים בגינתכם. מנגד, אתם יכולים ראשית לבחור את הפסל אותו תרצו לשלב בגינה ואת יתר ההחלטות העיצוביות לקבל בהתאם אליו.

הכי חשוב שתדעו כי פסלים סביבתיים אינם מתאימים רק לגינות ציבוריות, אלא גם לגינה הפרטית שלכם. כל מה שנותר לכם לעשות זה לבחור את העיצוב האהוב עליכם, או פשוט לעצב אותו בעצמכם.

 


אודות מחבר המאמר

עיצוב גן ריצוף אבן מזרקה לגינה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.