אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח צד ג'- מדוע כדאי לרכוש אותו

 

כל בעל רכב בישראל מחויב על פי חוק לרכוש פוליסת ביטוח חובה לרכבו, וכבר הפנמנו שרכישת ביטוח היא בלתי נמנעת לאחר קניית רכב. אך בשנים האחרונות ניתן לראות כי אנשים רבים בוחרים לרכוש גם ביטוחים אשר אינם מחויבים על פי חוק, כמו למשל ביטוחים מקיפים וביטוח צד שלישי לרכב. מאמר זה יסביר מהי הסיבה לצעד זה.

 

ביטוח צד ג'- הביטוח אשר מגן עלינו

 

ביטוח חובה לרכב הינו ביטוח אשר יעניק לכל נהג כיסוי ביטוחי בגין נזקי גוף ונפש שנגרמו כתוצאה ממעורבות בתאונת דרכים. כל נהג מחויב בביטוח זה ונהג אשר יבחר לנהוג ברכבו ללא תעודת ביטוח המעידה כי הוא רכש ביטוח חובה, מבצע פעולה לא חוקית ומסתכן בשלילת רישיונו. מלבד ביטוח זה קיימים שני ביטוחים נוספים לרכב אשר אינם מוגדרים כחובה: ביטוח צד ג' וביטוח מקיף.

ביטוח צד שלישי מבטיח לכל נהג אשר רוכש אותו כיסוי במקרה בו נגרם נזק כלשהו לרכבים אחרים ולרכוש של צד ג'. יש לקחת בחשבון כי כל אדם חייב לקחת באחריות במקרים בהם הוא מעורב בתאונת דרכים וגורם נזק לרכוש של אדם אחר (אין זה משנה אם מדובר ברכב, בגדר של בית ועוד). במצבים אלו ההוצאות עבור תיקונים של נזקים אלו עלולות להיות גבוהות מאוד וכאן נכנס לתמונה ביטוח צד שלישי, אשר יכסה את ההוצאות הללו לאחר הערכת שמאי.

במידה ולבעל הרכב הפוגע יש ביטוח רכב צד ג', כל שהוא נדרש לעשות הוא להעביר לנהג הרכב את הפרטים האישיים שלו ופרטי הביטוח וחברת הביטוח ממנה רכש את ביטוח הרכב תבצע את כל הפרוצדורה אל מול בעליו של הרכב אשר נפגע. רבים טוענים כי ביטוח צד ג' הוא אחד מביטוחים החשובים ביותר לאחר רכישת ביטוח חובה וזאת משום שהוא יכול לחסוך להם הוצאות גדולות מאוד אשר מכניסות את רוב בעלי הרכבים לבעיה כלכלית משמעותית.

 

ביטוח צד ג'- קהל היעד

 

ביטוח רכב צד שלישי מיועד לכל בעל רכב אך אידיאלי ביותר לבעלי רכבים ישנים (רכבים בני 10 עד 15 שנים) אשר אינם מעוניינים לבטח את רכבם בביטוח מקיף וזאת משום העלויות הגבוהות של הביטוח אל מול הערך הנמוך של הרכב. בנוסף, יש לקחת בחשבון כי פעמים רבות חברות הביטוח אינן מעוניין לעשות לרכבים ישנים ביטוח מקיף וזאת משום התיקונים היקרים וחלקי חילוף אשר קשה למצוא ולכן כל שנותר הוא לעשות ביטוח צד שלישי.

מקובל לעשות ביטוחי רכב אלו לאופנועים וכל רכב אשר מוגדר כדו גלגלי וזאת משום שאלו בעלי רמת סיכון גבוהה בכל הקשור אל הסיכונים ותדירות הנזקים והתיקונים של האופנועים. לכן, נהגי האופנוע נאלצים לרוב להסתפק בביטוח המבטיח להם כיסוי ביטוחי במקרה בו הם גורמים נזק לכלי רכב אחר. ניתן להוסיף כיסויים שונים לביטוח זה, כמו למשל שירותי גרירה, רכב חלופי ועוד.


אודות מחבר המאמר

נרי בן נון בלוגר וכותב מאמרים בנושא ביטוים שונים, משכנתאות ונדל"ן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.