אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

במות לאירועים- עסק של מקצוענים

 

הרכבת במות לאירועים היא עבודה המיועדת למקצוענים בתחום. לכאורה מדובר במשטח חלק המוגבה כמה מטרים מעל האדמה, מדוע בכל זאת מדובר בהפקה מורכבת כל כך? התשובה לשאלה הזו מתחלקת לשניים, החלק הראשון יעסוק בתכנון ולוגיסטיקה והשני בבטיחות.

 

תכנון ולוגיסטיקה של במות לאירועים

כל במה מתוכננת ומיושמת בהתאם לצרכי האירוע. במה שמיועדת למופעי מחול תורכב מחומרים שונים מאשר במה עליה מופיעים נואמים או זמרים. במת מחול דורשת משטחים ייחודיים המונעים החלקה המיושרים ומחוברים זה לזה בצורה הרמטית.

 

תכנון של במה למופע תיאטרון למשל דורשת הכרה מעמיקה של ההצגה, מעברים בין הסצנות וחלוקת הבמה לחלקים על מנת לאפשר לשחקנים לצאת ולהיכנס אל מעבר לקלעים ועל פי הצורך. ישנן במות המתכווננות באופן המאפשר להם אפילו להתחלף במהלך ההצגה או בהחלפת תפאורות.

 

בתיאטרון הבימה הידוע הקימו לפני כמה שנים במה ייחודית להצגה 'המלט', ייחודה של הבמה בכך שהיא יכולה לנוע על צירה ולהסתובב אל הקהל. במות מסתובבות שכאלו מוכרות לרבים מאיתנו מקונצרטים ענקיים של מוזיקה ברחבי העולם, כמו של מדונה למשל.

 

הלוגיסטיקה של במות לאירועים דורשת כאמור הרכבת משטחים שונים, הגבהתם באמצעות קונסטרוקציה מותאמת, התקנת גדרות, מעקות ומדרגות המאפשרים מעבר אל הבמה וחזרה מעבר לקלעים ועוד.

 

במות ובטיחות

כמו שניתן להבין מדובר במבצע לא פשוט. על הבמה להכיל במקביל ציוד רב של הגברה ותאורה, אנשים רבים, כלי נגינה, פודיומים וכדומה בהתאם לאירוע. לא פעם מדובר במשקל מאות קילוגרמים. תכנון בטוח של במות לאירועים חייב לקחת בחשבון את כל הפרמטרים האלו. את העגינות והגובה, את המשקל ואבטחת המרחב למניעת תקלות ועוד.

 

בטיחות בתכנון המוקדם מונעת סכנות אפשריות לגוף ולנפש. לצערנו ראינו לא פעם במות שלא עמדו בעומס המשקל, במות שלא אובטחו כראוי וגרמו לנפילתם ולפציעתם של אמנים או אנשי צוות, עמודי תאורה והגברה שהונחו על הבמה והתמוטטו בשל עגינה לא נכונה ועוד. מדובר בסכנות של ממש, על אנשי הצוות שמרכיבים את הבמות להיות מקצועיים, בעלי ניסיון רב ומפוקחים על ידי קצין בטיחות שיאשר אותה רשמית.


אודות מחבר המאמר

http://www.rocky-sport.com/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.