אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

למה פחד קהל הוא דווקא הפיתרון לחוסר היכולת שלך לדבר בפני קהל?

עם זאת, לאותם אנשים שסובל מפחד זה, זה פשוט לא משנה. לעתים מספיקה מחשבה על עצם כך שהם אמורים לעמוד בפני קהל, כדי לקפוא ולהרגיש איך פחד קהל זוחל לאורך עמוד השדרה שלהם ומקפיא אותו. על אחת כמה וכמה, כשהם גם באמת צריכים לעמוד בפני קהל ולדבר.

מהו פחד קהל?

פחד קהל הוא פחד ביצוע. כל פחדי הביצוע עוסקים ביכולת התפקוד שלנו. הבשורה הרעה בנוגע לפחדי ביצוע היא כי בכל פעם שאנחנו צריכים לעשות משהו חדש, אותו מעולם לא עשינו, נרגיש פחד שכזה. מצד שני, הבשורה הטובה היא כי ניתן לתפקד למרות ולפעמים אפילו בגלל אותם פחדי ביצוע.

מכיוון שפחד קהל הוא פחד שכזה, מאוד מסקרן דווקא לגלות איך התפישה שעומדת מאחורי NLP יכולה להפוך את הפחד הזה לכוח מניע שיעזור לנו לצלוח בשלום כל התקלות עם קהל. לכן, במאמר זה אביא את שלושת הסיבות שבגללן פחד קהל אינו רק דרך להתמודד עם עמידה מול קהל אלא גם איך הוא יכול לעזור לך לפתח ביטחון עצמי.

1. פחד קהל הוא מטבע עם שני צדדים

בקורס NLP אנחנו מגלים משהו מאוד מעניין על פחדים. בני אדם אינם מסוגלים להבדיל בין תחושת התרגשות לבין תחושת פחד. לכן, מפתיע כי לחלק מהאנשים, תחושה זו תגרום לקפוא ולא לתפקד ואילו לאחרים היא גורמת לקפוץ ולבצע זאת מיד, כאילו תמיד רצו לעשות זאת.

ההבדל טמון בפרשנות שאנחנו נותנים לתחושה ובדרך שבה אנחנו מאמינים שאנחנו אמורים להגיב לפרשנות זו. אם נבחר לבחון את התחושה בזמן פחד קהל, לעתים נגלה כי למעשה אנחנו רק מתרגשים מאוד. כמו כל דבר אחר, זה דווקא הריגוש שגורם לנו לרצות לעשות דברים שוב ושוב. אחרת, זו היתה סתם שגרה.

2. פחד קהל מאפשר לך להבין אנשים יותר לעומק

עצם ההבנה כי רוב הסיכויים שפחד קהל היא אחד המאפיינים שדווקא משותפים בינך לבין הקהל פותחת אותך לתובנות אחרות. מתוך בחינת אותן תכונות, המשותפות לכל בני האדם, הרבה יותר קל לך להבין את הקהל שלך ולכן לתקשר איתו בגובה העיניים.

פחד קהל יוצר הזדהות. הקהל שלך מפחד בדיוק כמוך ולכן התחלת נאום בוידוי כי אתה סובל מהפחד, רק תאפשר להם להוריד מהמגננות ומהציניות שלפעמים ניתן לזהות. אחרי הכל, אדם הוא אדם, בין אם הוא עומד בפני הקהל או יושב בתוכו.

3. פחד קהל מעודד אותך לפתח יכולות

היכולת לתפקד מול קהל למרות פחד הקהל היא בשורה מעולה. רכישת יכולות שיכולות לשרת אותך מול קהל כמו קריאת שפת גוף, שיפור יכולות השכנוע ואף לימודי NLP יכולות לשרת אותך גם מעבר להתמודדות עם פחד קהל ובתחומים אחרים שבהם אנו נדרשים להציג תוצאות.


אודות מחבר המאמר

ליאור ברקן- להתמודד עם פחד קהל \העצמה וביטחון אישי 

לפרטים לחץ כאן 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.