אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כאבי הברכיים של קובי בראיינט

רבים הופתעו כאשר קובי בראיינט, (כוכב קבוצת הלוס אנג'לס לייקרס בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ה-NBA) הצליח להתאושש מכאב הברכיים והקרסול (שהיו מי שהאמינו כי לכל הפחות יגמרו לו את העונה אם לא חמור מכך). בראיינט לקח על עצמו, בדצמבר 2011, "החלטה אמיצה" ונסע לדיסלדורף בגרמניה, לעבור טיפול שבעיני האמריקאים היה בלתי מוכר וחדשני, וזאת למרות שבעשרים מדינות באירופה (ביניהן גם ישראל) הוא משפר את איכות חייהם של המטופלים באירופה כבר משנת 1997.

קובי בראיינט העביר את זה הלאה- לא רק שהוא מאשר כי עבר את הטיפול בהצלחה (כמו למשל האפיפיור יוחנן פאולוס השני לפניו), אלא אף הצהיר בפומבי כי המליץ על הטיפול לספורטאים נוספים הסובלים מדלקות במפרק הברך, כאבי גב או דלקות גידים, כמו למשל כוכב הבייסבול אלכס רודריגז.

לאחרונה הודיע כוכב כדורסל נוסף, אנדרו ביינום, כי הוא לא ישתתף במשחקים האולימפיים של קיץ 2012 בלונדון (זאת לאחר שגם את האולימפיאדה הקודמת החמיץ עקב החלמה מניתוח ברך) במטרה לעבור, גם הוא, טיפול בשיטה שנודעה בארצות הברית כ"שיטת הקובי ההיא", על שם הכוכב שהפך אותה לשם שגור ולטיפול מוכר. את הקרדיט לפרסום של השיטה ברבים ניתן גם לייחס לשני שדרנים שבמהלך משחק החזרה של קובי לפרקט תארו אותה לכל המאזינים, אז הנה: מהי "שיטת הקובי ההיא"?

בישראל תוכלו למצוא אותה בשמה המקורי, אורטוקין. שיטת אורטוקין הנה דרך ייחודית לטפל באוסטאוארטריטיס ,הידועה גם כדלקת מפרקים ניוונית (תהליך בו מתרחשת שחיקת סחוס הדרגתית במפרק ובעצמות השלד הסמוכות).  המחלה מתאפיינת בכאבים עזים והגבלה בתנועת המפרק. אנשים הסובלים מאוסטאוארטריטיס חווים בעקבות הכאב קושי לבצע פעולות יומיומיות מה שפוגע בצורה דרסטית באיכות החיים

אוסטאוארטריטיס יכולה לפגוע בכל מפרק, אך היא נפוצה יותר במפרקים הנוטים לפעילות מוגברת או מאומצת כגון מפרק הירך, הברך, הקרסול ועמוד השדרה. בנוסף, מטפלת שיטת האורטוקין באופן טבעי גם בפציעות ספורט כגון דלקות גידים ושרירים כמו דלקת בגיד אכילס וטניס אלבו.

איך עובד הטיפול באורטוקין?

שיטת הטיפול באורטוקין היא טכנולוגיה הפועלת באמצעות לקיחת דם רגילה מווריד החולה אל תוך מבחנות (EOT) ייחודיות המוגנות על ידי פטנט, העוברות תהליך אינקובציה (הדגרה) במטרה להפיק מהדם סרום (נסיוב) המכיל ריכוז גבוה של חלבונים נוגדי דלקות וחלבוני הגנה נוספים המצויים בתאי הדם. לאחר סרכוז (הפרדה בין הדם הנקרש לסרום) מוזרק הסרום (4-6 זריקות) באופן מבוקר ומדויק אל האזור הפגוע.

באמצעות שיטת אורטוקין יכולים החלבונים הללו לעצור את התהליך הדלקתי, ולהפחית משמעותית את רמות הכאב ולעצור את המשך הנזק הנגרם לסחוס או לעצב.

שיטת אורטוקין מאפשרת, למעשה, טיפול ביולוגי-טבעי, מחומרים המופקים מגוף החולה עצמו, זאת, ללא הצורך בשימוש בחומרים זרים ובניגוד לרוב הטיפולים הרפואיים המוצאים כיום.

חזרה לקובי בראיינט, הכאבים בברכו היו כתוצאה משחיקת סחוס, ממנה סבל שנים ארוכות ובגללה עבר 3 ניתוחים מאז 2003. היו כאלה שלא הבינו למה הוא נוסע עד גרמניה לטיפול שעבור אמריקאים נחשב חדשני. לאחר  הטיפול באורטוקין קובי הכריז ואמר: "יש שיפור של 95%! אני מרגיש חזק יותר, מהיר יותר ומסוגל להגיע לסל ולקו הזריקות".


אודות מחבר המאמר

ג'ודי ראוך כהן

מנכ"ל אי.אל.ביומד בע"מ

נייד: 050-4612788

אורטוקין, התרופה שבגופך!

www.orthokine.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.