אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קורס תזונה קלינית

מקצוע התזונה הוא שדה מחקר העוסק במזון אותו אנו אוכלים ואופן השפעתו על גוף האדם ובריאותו. לנושא התזונה השלכה מכרעת וקונקרטית על אורח חיינו וביחוד על בריאותנו. תוצאות ומסקנות של מחקרים רבים מספור מצביעים על כך כי צריכת מזון לקויה או לא מאוזנת היא אחת הגורמים לבעיות בריאותיות ומחלות בריאותיות מסוגים מגוונים. מדריכי התזונה נותנים הסברים בנוגע לאורח חיים נורמלי והסברה בנוגע לסוגי המזון אותם יש לצרוך בסיטואציה של תחלואות מסוגים רבים ושונים. בימינו התודעה לאורח חיים חיובי הן מבחינת אוכל והן מבחינת עשיית ספורט עלתה במידה מרובה. לימודי תזונה הלכו והתקדמו בזמן האחרון תודות לעובדה שגדלה התודעה כי יש להצמיד אותם לענף הקליני בתור מקצוע תת רפואי. הקפדה על לייףסטייל נכון ודיאטה נכונה יכול לדחות בעיות בריאותיות או לעזור להתאושש מתחלואות בקלות.

כמה זמן נמשכים הלימודים?

לימודי תזונה קלינית אורכים כשלוש שנים במהלכן רוכשים התלמידים ידע רב בתחומים רבים הנוגעים למקצוע למקצוע. בשלבים הראשונים של הלימודים לומדים התלמידים קורסים אשר מהווים בהמשך הקורס יסוד לחומרי לימוד מסובכים ומעניינים יותר. תוכנית לימודי התזונה מתאימים לבוגרי שנים עשר שנות לימוד אשר צברו וותק במקצועות הכימיה וחקר החי והצומח לפני כן ומבקשים להגדיל את ידיעותיהם ולהיכנס לתחומי התזונה. לאחר שהסתיימו הלימודים ובתנאי שעמדו בכל החובות האקדמאיות שהוצבו בפניהם בידי בית הספר בו למדו יהיו בוגרי הלימודים זכאים לתעודת התואר המבוקשת. לאחר הלימודים יוכלו התזונאים להתאקלם במגוון משרות בתחום תעשיית המזון, כמו לדוגמא ואפילו במרפאות, קופות וקלינקות רפואיות. מהם תחומי הלימוד הנלמדים? במהלך לימודי תזונאי קליני תלמידים לומדים מארג של מספר תתי תחומים מעניינים מאוד, החל ממדעי הטבע, מדעים מדוייקים, כימיה, ביוכימיה של המזון, אנטומיה ופיסיולוגיה של גוף האדם ועד לסטטיסטיקה, בדיקה של מזון, ריפוי ומחזור פסולת, ניהול שירותי מזון, האם יש קשר בין דיאטה לאימון גופני ועוד נושאים שונים ומגוונים.

האם ישנם תנאי קבלה ללימודי התזונה?

כדי להתקבל למסלול של לימודי תזונה חובה לעמוד בסף מסויים של ציון בחינת הפסיכומטרי, ציון מינימלי שמשתנה ממוסד לימודים אחד לשני. בסוף הלימודים, בשביל לעבוד כדיאטן נאלץ לעשות מבחן נוסף של משרד הבריאות ואפשרי גם להפוך ליועץ תזונה אישי או תעשייתי, מנהל מערכת בריאות, להתערות בתעשיית המזון או במוסדות החינוך הציבוריים השונים.


אודות מחבר המאמר

ariel

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.