אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שיעורי צילום- להפוך תחביב למקור פרנסה

תוכניות הלימוד של האמנות המודרנית של הצילום נהיים אהודה עוד ועוד במהלך העשור האחרון. למעשה זהו הנושאים המתחדשים ביותר אשר משתכללים ועוברים שינויים בלי הפסקה, מדובר בתחום מקיף המתאים לאנשים צעירים וכמו כן למבוגרים יותר ויכול להוות תחביב או משלח יד שמביא שכר, כל זה על-פי מידת המוטיבציה והמאמץ מצד זה שהחליט להיכנס למקצוע הצילום.

לימודי צילום יכולים לארוך עד כ-3 שנים במסגרת המחלקה לאומנות באחד ממוסדות הלימודים להשכלה גבוהה ונותנים לסטודנטים מידע עצום בבמגוון עשיר של שיטות וגישות צילום ייחודיות, זאת ועוד, לומדים הסטודנטים אודות פרספטיבה ומידע מרשים אשר מחזקים את אופן ההסתכלות הצילומית שלהם ומעניק רובד נוסף חוץ מן האלמנטים הטכניים שהם חשובים באותה מידה. שיעורי צילום רלוונטיים יותר מכול לאלו שהינם בעלי נטייה קריאייטיבית ובעלי שייכות לתחומים החברתיים ובאופן מיוחד עולם האמנות, בד בבד צריך לקחת בחשבון כי זהו תחום פתוח בפני כמעט כל אדם ובהתאם לכך לעולם לא מאוחר מדי להשתדל לפתוח שלב טרי וחדש בחיים. אחרי סיום תוכנית הלימודים יהיו מסוגלים בוגרי הקורס להיקלט בכל מיני עבודות צילום בין אם מדובר בצילום מסוג אומנותי או צילום מסוג שונה.

כיצד מורכב תוכנית לימודי הצילומים?

היכרות מעמיקה עם ההיסטוריה של עולם הצילום, כלי עבודה למדידת אור ולביצוע חשיפה נכונה, היכרות בסיסית ומעמיקה עם מבנה המצלמה: צמצם, פעילות התריס ועוד, למידה והיכרות עם מונחים פשוטים מעולם הצילום והעריכה: פיקסלים, קולט אותות, מצבי צילום מגוונים A, S, M, P ועקרונות לעבודה מקצועית עם המצלמה. תוך כדי קורס צילום לצלמים מתחילים מתקיימים סדנאות צילום אקסטרניות שמתקיימות במקום אחר עם מרכיבים כאלה ואחרים לצילום: הפקת צילומי נוף, צילומים אורבנים, צילומי חושך וכדומה. חלק קרדינלי שנלמד גם כן במסגרת לימודי הצילום מוכר בתור "השלב הסופי", עריכה וטיפול בתמונה בתוכנת העריכה הנודעת פוטושופ.

התמחות נוספת ועקרונית שקורס צילום מבקש ללטש במהלכו הוא יכולת טכנית ויכולת הסתכלות על הצילום ולכידתו לתוך המצלמה. שיעורי הצילום יכולים לארוך עד כמה שנים בתוך בית הספר לאומנות באחד ממוסדות הלימודים להשכלה אקדמית נותנים לתלמידים מידע רב במקבץ טכניקות וטכניקות צילום ייחודיות, כמו כן, מקבלים הלומדים נקודת מבט ומידע עצום אשר מחזקים את ההתבוננות הצילומית שלהם ומספקת רובד נוסף נוסף על המרכיבים הטכניים בעלי המשמעות.

קורס צילום מועיל באופן בולט לבני-אנוש בעלי מגמה קריאייטיבית ובעלי זיקה לתחומי עיסוק החברתיים ובפרט נושא האומנות, בד בבד יש לא לשכוח שמדובר בתחום שפתוח בפני כמעט כל אדם בן אדם ובהתאם לכך לעולם לא מאוחר מדי להתעקש לפתוח דף טרי וחדש בהווה. לאחר סוף לימודי הצילום יהיה בכוחם בוגרי התוכנית להתערבב בכל מיני עבודות צילום אם מדובר בצילום מסוג אומנותי או צילום מסוג שונה.


אודות מחבר המאמר

אריאל כהן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.