אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כיסוי סיבוכי הריון בביטוח נסיעות לחו''ל

עבור כל הנשים באשר הן, הריון הוא התחלה חדשה. באותה מידה, רבות מהן אינן מעוניינות לתת לעובדה זו  להפסיק את חייהן. כך, לא מעט נשים בוחרות לטוס לחו''ל חרף ההריון שלהן, בין אם למטרות חופשה, עבודה או ביקור משפחתי. אולם, כאשר ההריון מסתבך לו במהלך השהות בחו''ל, יש להתמודד עם הוצאות כספיות רבות, ולא מעט קשיים. פוליסת ביטוח נסיעות לחו''ל הכוללת סעיף מסוג זה יכולה להקל על הקושי במידה רבה.

כך סיבוכי הריון מכוסים במסגרת ביטוח נסיעות לחו''ל

בדרך כלל, ביטוח נסיעות לחו''ל אינו כולל בתוכו התייחסות לסיבוכי לידה. עם זאת, במסגרת התוספות האפשריות לכל ביטוח נסיעות, ניתנת ההרחבה שמטרתה להעניק כיסוי רפואי עבור מקרים אלה. לרוב, המדובר הוא בהחמרה מוקדמת ולא מתוכננת של ההריון, כלומר, כזו המתרחשת בשלושים השבועות הראשונים שלו.

כך, במסגרת הפוליסה ניתן לקבל החזר עבור הוצאות הכוללות מעקבי הריון, בדיקות וטיפולי חירום (דוגמת ניתוח קיסרי). עיקרון המידיות הוא המרכזי פה: סיבוכים אלה מצריכים פעילות מהירה, או שבריאותם של העובר והיולדת תיפגע. כאשר אין זמן לחכות עד לשובה של הנוסעת לישראל, ועל אחת כמה וכמה עקב הקושי במעבר טיפולים בארץ זרה, הרחבה זו יכולה להציל חיים.

אין פוליסת סיבוכי הריון שדומה לחברתה

יש לציין כי המרכיבים השונים של סעיפי הפוליסה משתנים בכל אחד מהמקרים, ונתונים לשיקול דעתן הבלעדי של חברות הביטוח. גובה הכיסוי, התנאים למימוש ורשימת ההוצאות בגינן יינתן ההחזר אינם קבועים לעולם. כך, התייחסות שונה יש למקרים דוגמת הריון מחוץ לרחם, שמירת הריון, הפלות, טיפול בוולדים או בפגים- והרשימה עוד ארוכה.

במצבים אחרים, כאשר אין בארץ הזרה מענה רפואי ראוי, מוחלט להטיס את האישה ההרה באופן מיידי לישראל. ביטוח נסיעות לחו''ל המעניק החזרים בגין מקרים מסוג זה מונע את ההוצאות הכבדות הנלוות לרכישת כרטיס טיסה בהתראה קצרה שכזו.

דברים שניתן ואסור לעשות במהלך השהות בחו''ל

חשוב להזכיר כי על מנת לטוס בכלל במהלך תקופת הריון, נדרש אישור רפואי מטעמו של רופא אשר מלווה את הנוסעת בכל תקופת ההריון. זה צריך להיות מוצג לדיילות הקרקע, ורצוי עם העתק בשפה האנגלית. אחרת, ייתכן מאד כי תיאסר בכלל הטסתה של הנוסעת.

ביטוח נסיעות לחו''ל עבור נשים בהריון יוצא מתוך נקודת הנחה שהן לא יעשו דבר שעלול לסכן את בריאותן ואת מצבו של העובר. מבחינת סוגיית הביטוח, הרי שלא ניתן לרכוש פוליסות ביטוח תרמילאים או ביטוח סקי עבור נשים בהריון. לרוב, יבחרו אלה ביטוח חופשה סטנדרטי.

התנאים הבסיסיים לרכישת ההרחבה

גם אם סיבוכים במהלך הריון אפשריים תמיד, האינטרס הברור של חברות הביטוח הוא לצמצם ככל האפשר את הסבירות שאלה יקרו. עקב כך, הרי שדרישה בסיסית מצד הנוסעות לחו''ל היא להציג אישור רפואי גם לאנשי חברת הביטוח. אישור זה צריך להבהיר שמצבה הרפואי של האישה ההרה תקין, וכן לכלול נתונים על גילה, מהלך ההריון וכיוצא בזה.

כפי שכבר אמרנו, המרכיבים השונים של סעיפי הפוליסה משתנים בכל אחד מהמקרים, ואינם זהים בין החברות השונות. לכן, רצוי מאד לבחון את השוק טרם הרכישה של פוליסת ביטוח נסיעות הכוללת בתוכה סיבוכי הריון. למרבה המזל, קל מאד לעשות זאת כיום.

השוואת מחירי פוליסת ביטוח נסיעות לחו''ל בין החברות השונות, אשר ניתנת כיום לביצוע באופן הפשוט ביותר באמצעות האינטרנט, יכולה, בסופו של דבר, להוזיל משמעותית את מחיר הפוליסה. אבל חשוב לא פחות: להבטיח כי גם אם יהיה סיבוך בהריון, ידה של האישה ההרה תהיה בסופו של דבר על העליונה.

 


אודות מחבר המאמר

Wobi - השוואת ביטוחי נסיעות לחו"ל, רכב, דירה ומשכנתא

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.