אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

החזרי מס לשכירים – במקרה של החלפת עבודה

לעיתים רבות עולה בנו הצורך להחליף מקום עבודה, בין אם לצרכי קידום במעלה השכר, מעבר דירה או כאשר אנו מאבדים את עבודתנו שלא מרצון (פיטורין). החזר מס לשכירים עשוי לעזור לכם בתהליך של החלפת המשרות, במיוחד כאשר מצאתם את עצמכם מובטלים גם אם לזמן קצר.

 

תקופת אבטלה

ברוב המקרים, כאשר אנו מחליפים מקום עבודה, לא מדובר בחפיפת זמן מוחלטת ואנו מוצאים את עצמנו פעמים רבות ממתינים למעבר למקום החדש. החזרי מס לשכירים במקרים הללו נובעים עקב אובדן ההכנסה במשך הזמן בו הייתם מחוסרי עבודה, דבר אשר משפיע על החישוב השנתי של מדרגות המס שלכם. כאשר אתם עובדים במקום עבודה, חישוב המס נגזר מן המשכורת החודשית שלכם ועובר "תיקנון" בסוף השנה. כאשר אינכם עובדים, אינכם צוברים את אותה ההכנסה הצפויה לאורך כל השנה ולכן בחישוב הכללי, תהיו זכאים לקבלת החזרי מס לשכירים עבור עודף גביית המס החודשית שלכם.

 

שיפרתם תנאי שכר? מגיע לכם החזר מס!

רבים סבורים כי כאשר מעבר למשרה זאת או אחרת טומן בחובו גם שיפור בתנאי השכר אז אין לגיטימציה לקבלת החזרי מס לשכירים אך בדיוק ההיפך הוא הנכון! כאשר עבדתם במהלך השנה במשרה הקודמת שלכם בה הרווחתם פחות כסף, נגבה מכם מס מדי חודש בחודשו שמאפיין מגמה שנתית. כנ"ל כאשר עברתם למשרה החדשה והרווחית יותר. משמעות הדבר היא כי בשאר השנה בה הרווחתם יותר כסף נגבה מכם החזר מס על פי החלק היחסי של המס השנתי של המשכורת הגבוהה יותר! ולדוגמא, אדם אשר הרוויח במקום עבודתו הקודם 7000 שקלים ובמקום החדש 10,000 שקלים יהא זכאי בסוף השנה לקבלת החזר מס לשכירים מאחר והוא לא הרוויח כל השנה 10,000 שקלים! ככל שההפרש בין השכר במקום העבודה הקודם לחדש גבוה יותר, כך תוכלו לקבל יותר כסף בחזרה מרשויות המס.

 

החזרי מס לשכירים ניתן לקבל עד 7 שנים רטרואקטיבית ומסיבות שונות ומגוונות נוספות. שכירים רבים זכאים לקבלת ההחזרים המיוחלים המסתכמים באלפי שקלים במהלך השנים. לא תדרשו? פשוט לא תקבלו.


אודות מחבר המאמר

WEBFOCUS - פה בשבילך

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.