אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח נסיעות לחו''ל - המשך אשפוז בארץ

במקרים לא נעימים רבים, השהות בחו''ל הופכת לסיוט. הדבר קורה כאשר סיבוך בריאותי כלשהו מביא לכך שאנו מפסיקים את כל עיסוקינו במדינה הזרה, ומאושפזים באחד מבתי החולים בה. כחלק מההליך הרפואי, מוחלט לא פעם על המשך האשפוז בארץ. מצב שכזה יגרור הוצאות כספיות עצומות, אלא אם ברשותנו פוליסת ביטוח נסיעות לחו''ל אשר כוללת את הסעיף האמור.

מתלבטים אם להרחיב את הביטוח? אנחנו פה כדי לסייע לכם בהחלטה.

החשיבות של המשך האשפוז בארץ

כאשר מוחלט, מכל סיבה שהיא, להחזיר את הנוסע ארצה לצורך טיפולים, ביטוח נסיעות לחו''ל שמכיל את סעיף המשך האשפוז בארץ יכול לחסוך כספים רבים. ההיבט הראשון הוא עלות הטיפולים, אשר עשויה להגיע לעשרות אלפי שקלים. יש להדגיש שהביטוח יהיה מועיל בעיקר עבור מצבים רפואיים הנמצאים מחוץ לסל הבריאות, ולכן אינם ניתנים בחינם. בנוסף, נדרש שמקרים אלה יהיו ניתנים לטיפול בבית חולים ציבורי

עוד מרכיב מרכזי של פוליסות ביטוח רבות נוגע לעלות ההטסה הרפואית בישראל. רבים יגידו שסעיף זה הוא החשוב יותר מבחינת המשך האשפוז בארץ, מכיוון שעלות לקיחת טיסה בהולה לישראל לצורך טיפולים אינה זולה כלל. בנוסף, הנסיבות הרפואיות עלולות להקשות מאד על מציאת טיסה בזמן הנכון. כשהאחריות נופלת על חברת הביטוח, והטיפול נעשה באופן מיידי- ניתן להציל חיים.

תוספת תשלום, או חלק מהפוליסה?

סעיף המשך האשפוז בארץ הוא הרחבה אשר אפשרית בכל פוליסת ביטוח נסיעות לחו''ל- בין אם המדובר הוא בפוליסת ביטוח תרמילאים, ביטוח סקי או ביטוח חופשה רגילה. לרוב, יהיה הדבר הכרוך בתוספת תשלום, שאינה אמורה להיות משמעותית יתר על המידה.

יחד עם זאת, חלק מחברות הביטוח כוללות את הסעיף במסגרת חבילת הבסיס שלהם. הדבר מעניק משנה חשיבות לצורך לבחון לעומק את סעיפי הפוליסה בהתייחס להמשך האשפוז בארץ. במיוחד רצוי שיקפידו על כך נוסעים לחו''ל הסובלים מבעיה רפואית כלשהי, נשים בהריון וכיוצא בזה.

לעשות או לא לעשות, זאת השאלה

האם משתלם להרחיב ביטוח נסיעות, או לחילופין לבחור בכזה המכיל כבר את סעיף המשך האשפוז? כדי לענות על שאלה זו, יש להסתכל על מספר היבטים. הראשון נוגע לאורך הטיסה. ברור כי סעיף המשך האשפוז רצוי שיתייחס לנסיעות ארוכות, בהן הסבירות לאשפוז גדלה. להבדיל, כמובן, מסוף שבוע קצר באי יווני כלשהו.

כיסוי המשך האשפוז בארץ, כפי שכבר רמזנו, מתאים במידה רבה לאנשים אשר סובלים מבעיות רפואיות כלשהן. עדיין, יש לשים לב לכך שפוליסות רבות מכסות אפילו אשפוז אשר נעשה כבר לאחר ששב אותו נוסע לישראל, בתנאי שמועד האשפוז נעשה לפני שפג תוקף הביטוח. לרוב, יעמוד תוקף זה על שנה, והכיסוי יהיה עד לגובה של 100,000 ש''ח.

דגשים חשיבות ברכישת ביטוח נסיעות לחו''ל

סעיף המשך האשפוז בארץ ניתן, כאמור, על ידי מרבית חברות הביטוח. יש לתת את הדעת על כך שההחלטה האם להטיס את אותו נוסע בחזרה לישראל מתקבלת על ידי החברה עצמה, ואינה מובנית מאליה. חשוב, לכן, לבחור בחברה אמינה ובעלת מוניטין חיובי. אחרת, ייתכן כי שיקולים כספיים ימנעו את ההטסה ארצה, החיונית מאד מבחינה רפואית.

כאשר בוחרים ביטוח נסיעות לחו''ל ומעוניינים שיכסה גם את המשך האשפוז בארץ, רצוי מאד לערוך סקר השוואת מחירים מקיף. יש לבדוק בדיוק אילו תנאים יאפשרו את המשך ההטסה ארצה, מה גובה הכיסוי אשר יינתן וכן את הליך הבקשה עד למימוש הפוליסה. רצוי מאד לא להתפשר בבחירה. אחרי הכול, הבריאות שלכם עומדת כאן על כף המאזניים.


אודות מחבר המאמר

Wobi - השוואת מחירי ביטוח נסיעות לחו"ל באינטרנט בזמן אמת.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.