אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לתפור בהנאה – לדעת איך

מכונות התפירה יכולות להיות מכשיר מהנה ויצירתי שגורם הנאה מרובה למשתמש, אך במקביל יכולה להיות מכונה שגורמת תסכולים. להבדיל ממכונות או מכשירים אחרים, מכונת התפירה בנויה על טכנולוגיה מדויקת ונחשבת למכשיר מכאני מורכב לא פחות משעונים המכאניים.כדי ליהנות מתפירה ומביצועי מכונת התפירה שלך, עליך לדעת כללים בסיסיים שיעזרו לך למצות ביעילות מכונת תפירה המתאימה לך ולהימנע מתסכולים עקב שבירת מחטים, כיווצי בד או קריעת חוטים.

הנקודות החשובות בבחירת מכונות תפירה

ישנם שלוש נקודות חשובות שעליך לדעת שבמאמר זה נסביר עליהם. הנקודה הראשונה סוג החוט. השנייה, סוג המחט והשלישית, מכונת התפירה. שילוב מושלם בין שלושת הנושאים הללו יגרמו לכם לתפור בקלות וללא.תקלות.

סוג המחט:

מחט היא אביזר חשוב ביותר ואין לזלזל בו. כמו במכוניות שיש להן סוגי צמיגים שונים (לכביש, שטח, שלג וכולי...) כך גם למכונת תפירה ישנם סוגי מחטים שונים. יצרנית המחטים (ומכונות התפירה) הטובה בעולם היא ינומה-יפן ולכן מומלץ מאד להשתמש בהם ולפי הסוגים שנפרט בהמשך. יש את המחט הסטנדרטית, בדרך כלל בעובי 14/90 שמתאימה לבדי כותנה בעובי בינוני.  ראש המחט צבוע באדום וכך קל לזהות אותו. המחט השנייה היא עם הראש הכחול והיא בעובי 11/80 ומתאימה במיוחד לבדים עדינים כמו משי, שיפון ועוד... לבדים גמישים כמו טריקו, לייקרה ועוד... וכן לבדים סינטטיים כמו ויסקוזה ניילון ועוד...המחט השלישית, היא מחט לג'ינס בעובי של 16/100 אך בנוסף לעובי שלה היא גם עברה טיפול תרמי שמקשה אותה ומאפשר לה לעבוד תחת לחץ וחום גובהים מבלי להישבר.המחט הרביעית, היא מחט מיוחדת לעור בעובי של 16/100 והייחוד שלה הוא שקצה המחט אינו מחודד אלה מושחז כמו להב של סכין. המבנה המיוחד של המחט מקנה למחט אפשרות חדירה קלה לתוך העור.

סוג החוט:

יש להשתמש בחוטי תפירה בעובי 40. אלה חוטי תפירה סטנדרטיים, אך כמו בכל חומר גלם גם כאן ישנם בשוק סוגי חוטים רבים ובאיכותיות שונות. חוט טוב הוא כזה שאינו מרובה בסיבים היוצאים ממרכזו וכן אין לו קשרים. חוטים טובים עמידים בכביסות ואינם דוהים. לכן שהנך עומד לתפור או לתקן בגד, אל תנסה לחסוך בעלות החוט (או המחט) שהוא זניח אלה בחר בחוט איכותי.בנוסף, יש לדעת כי חוט הוא חומר אורגני חי וחוטים ישנים נוטים להתייבש ולהיקרע בקלות. אנו ממליצים על חוטים חדשים ואיכותיים לתפירה רצופה ללא בעיות.הגורם השלישי והאחרון שיבטיח לכם תפירה מהנה הוא כמובן מכונת התפירה. על נושא מכונת התפירה שהוא החשוב מכולם נקדיש מאמר נפרד ואנו ממליצים לכם לחפש אותו באתר שלנו : www.sewing.co.il


אודות מחבר המאמר

בקרו באתר שלנו ומצאו מתוך מבחר מכונות תפירה המתאימות לכם, בהצלחה !

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.