אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קד"מ חוויתי- מה זה?

קד"מ חוויתי הוא תחום חדש יחסית בישראל. בשונה משיטות שיווק "מסורתיות", קד"מ חוויתי עובד על הצורך לערב את כלל חושיי הצרכן בהתקשרות עם המותג, כדי לעורר בלקוחות הפוטנציאלים גם תגובות רגשיות ולא רק רציונאליות למותג.

כיום מנהלי שיווק מבינים את חשיבותו של הקד"מ החוויתי להעלאת ערכו של המותג ובנייתו ככלי לקידום מכירות.

הרעיון: ליצור פעילות המחזקת את ערכי המותג תוך חשיפת הלקוחות לחוויה ייחודית, מפעימה ומרגשת.

המטרה: לרגש,להפתיע וליצור חוויה שיווקית אשר תלווה את קהל המטרה לאורך זמן ו"תחבר" אותו למותג.

החוכמה בקד"מ חוויתי היא להבין אילו חושים אנו רוצים להפעיל, כיצד בהפעלתם נגרום לחיבור עם המותג שלנו ולמעשה נענה על שאלה אחת מהותית: מה אנחנו רוצים שהלקוח ירגיש כאשר הוא חושב על המותג שלנו ואיך לגרום לו להרגיש כך...

בנוסף קד"מ חוויתי נותן ללקוחות הזדמנות ל"געת" ולחוות את מותג, מוצרים ושירותים בדרכים חושיות המספקות את הדובדבן שבקצפת של מתן המידע.

"קד"מ חוויתי" אם כך, מתייחס לחוויות של לקוחות בפועל עם המותג/ מוצר/ שירות.

זה ההבדל בין לספר לאנשים על תכונות של מוצר או שירות, לבין לתת להם לחוות את היתרונות המוצר בעצמם.

 

מספר דרכים ישנן בכדי להעצים את חושי הלקוחות הפוטנציאלים, מדיילים אשר לבושם מותאם למותג, פעילויות המשולבות עם מזיקה, הגברה ומנחה, פעילויות טעימה ועד פעילויות המגרות את חוש המישוש. הצרכן הישראלי אוהב שמפתים, מסקרנים ובעיקר שמכניסים אותו לעולם חוויתי כזה שלא ישכח לעולם.

 

כאשר נבחר היכן נרצה לקיים פעילות חוויתית, ראשית נתייחס למספר פרמטרים, מהו המותג? קהלי יעד? כמה אנשים יחשפו לפעילות? תקציב וכו'.

 

קניונים הנם מקומות קלאסיים לפעילויות קד"מ חוויתיות, בישראל הביקור בקניונים הפך למן מדורת שבט, כולנו פוקדים אותו לפחות פעם בשבוע, עם הבן זוג, עם הילדים עם החברים.

על כן, בקניון אנו פוגשים כמעט את כל קהלי היעד שלנו למעט אלו הספציפיים אשר אליהם נגיע בדרכים יצירתיות אחרות.

משום כך ומשום שבממוצע פוקדים כל יום אלפים את הקניונים זיהו בעלי המותגים את הפוטנציאל הגלום בו וכיום נראה שבהתחשב בכך שאפשר לקיים פעילות קד"מ חוויותית לכל אורך השנה שזהו מקום מוביל וללא סיכונים גדולים מדי לבעל המותג.

 

קד"מ חוויתי זו דרך יצירתית, אמיצה, שונה ובעיקר מתגמלת, ככל שתחום זה יגבר נראה יותר פעילויות, הפנינגים ואת המותג שאנו כל כך אוהבים מאתגר ובעיקר מפתיע אותנו בנקודות שאנו מרגישים בהם כמו בבית. 


אודות מחבר המאמר

gili

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.