אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח נסיעות - משך שהייה ותכיפות הנסיעות לחו''ל

נוסעים לאחת ממדינות העולם? קרוב לוודאי שתצטיידו בפוליסת ביטוח נסיעות לחו''ל. בין מגוון הסוגיות שבוודאי מעסיקות אתכם, סביר להניח שמשך השהיה תופס מקום של כבוד: לאיזה פרק זמן להתייחס? האם להוסיף ימים פוטנציאליים? וכמה זה עולה לנו? אנחנו ננסה לענות על השאלות הללו.

מיותר לציין כי המחיר של מרבית פוליסות הביטוח נקבע לפי מספר ימי השהיה בחו''ל, כאשר לכל יום "עלות" משלו. מעבר לתקופה זו, הרי שהפוליסה למעשה לא מתקיימת, והנוסע נותר חסר כל כיסוי בפני כל סיבוך רפואי- עובדה שעלולה לגרום לנזקים כספיים של מאות אלפי דולרים.

לכל פוליסה יש את משך הזמן שלה

ביטוח נסיעות לחו''ל, ברמה הכללית, יכול להינתן לתקופה של עד חצי שנה. זהו הגבול העליון, שמעבר אליו לא יימשך הכיסוי. מטבע הדברים, כיסוי לפרק זמן ארוך שכזה יאפיין יותר פוליסות ביטוח תרמילאים או ביטוח סקי, מאחר וטיולים אלה נמשכים פרק זמן ארוך יחסית. מעבר לחצי שנה, יש לדאוג כבר לביטוח רפואי מן המניין במדינת היעד, או לחילופין לעשות ביטוחים עוקבים.

ביטוח חופשה סטנדרטי נעשה לרוב לתקופה של מספר ימים עד שבועיים. ניתן בהחלט, במקרה כזה, להוסיף מספר ימי "ביטחון", למקרה שהשהות במדינה תימשך מעבר לפרק הזמן המצופה. הדבר מתרחש לא מעט פעמים, לרוב עקב סיבות טכניות או רצון של אנשים להספיק את כל מה שהציבו לעצמם טרם הנסיעה.

ביטוח נסיעות עבור אנשים שמרבים לטוס

אנשים אשר מבקרים בחו''ל יותר מאשר במועד אחד בשנה, יכולים לבחור בפוליסת נסיעות אשר תופעל בכל אחת מהפעמים- ובתנאי שמשך השהות בכל נסיעה אינו עולה על תקופה של 30-45 יום. מטבע הדברים, יהיו אלה לרוב אנשי עסקים, או כאלה אשר משפחתם נמצאת מעבר לים.

בדרך כלל, יבחרו אלה בביטוח נסיעות שנתי, שמחירו יהיה זול יותר מאשר רכישת פוליסה בכל נסיעה בנפרד. הכיסוי הניתן במקרים אלה יהיה גבוה יותר, ויכלול, למשל, ביטוח עבור חפצים אישיים, רכישת תרופות בחו''ל וכן החזרים עבור ביטול טיסות- דבר אשר סביר יותר שיתרחש בלוח הזמנים הצפוף של אנשי עסקים רבים.

רצוי לקצר ביטוח נסיעות לחו''ל, לא להאריך אותו

ביטוח נסיעות לחו''ל ניתן אף לקצר בכל שלב. במידה והשהות בחו''ל אורכת פחות זמן מהמצופה, רצוי לפנות אל חברת הביטוח בדרישה לקבל את ההחזר היחסי עבור מספר הימים שלא מומשו בפועל. מרביתן לא מערימות קשיים, ומעניקות את ההחזר הכספי במהרה.

לעומת זאת, עבור הארכת משך השהיה בחו''ל נכנסים לתהליך בירוקרטי ומסובך הרבה יותר. במקרים רבים, קשה מאד ליצור קשר עם חברת הביטוח מהמדינה הזרה, על כל שכן להעביר לה את הטפסים הרלוונטיים. לכן, ההמלצה הברורה היא לבחור בפוליסה אשר תכסה, במידת הצורך, תקופה ארוכה יותר (או לחילופין על פי תקופת הנסיעה המדויקת)- ולא פוליסה מינימלית אשר נצטרך להאריך.

סוגיה חשובה: משך השהיה עבור הסובלים מבעיות רפואיות

אנשים אשר סובלים ממחלות כרוניות, סיבוכים רפואיים או אפילו נשים בהריון, נתקלים לעיתים בלא מעט קשיים כאשר באים הם לעשות פוליסת ביטוח נסיעות. אחד הנושאים המרכזיים נוגע למשך השהיה בחו''ל: עקב הסבירות הגבוהה יחסית שאלה ייאלצו לממש את הפוליסה, הרי שפרק זמן הביטוח המקסימלי שביכולתם לעשות נמוך במידה רבה.

כך, חברות ביטוח רבות מאפשרות לנוסעים אלה לרכוש ביטוח נסיעות לחו''ל לתקופה של עד חודש וחצי. לחילופין, במקרים מסוימים ניתן להאריך את משך השהיה בתמורה לתוספת תשלום מצידו של הנוסע. הארכה זו תלויה, מעבר למצב הבריאותי, גם בנתונים אחרים דוגמת גילו של המבוטח, וכן מסכת הטיפולים האפשריים במדינת היעד.


אודות מחבר המאמר

Wobi - השוואת ביטוחי נסיעות לחו"ל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.