אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

וטרינר

וטרינר

לפעמים, כשרוצים להעליב רופא, אומרים "הוא וטרינר", כלומר לא ראוי לטפל בבני אדם, אבל האם נפקיד את הכלב שלנו בידי מישהו שהוא לא מטפל טוב? ברור שלו! הכלב הוא בן משפחה לכל דבר וכשהוא זקוק לטיפול רפואי, הוא מקבל את הטוב ביותר שנוכל להשיג עבורו. אנחנו נבחן את השירותים הרפואיים שמקבלת חיית הבית לא בפחות קפדנות ממה שנבחן רופא של בן משפחה.

העבודה של וטרינר באיזשהו מובן קשה יותר מהעבודה של רופא רגיל. בני אדם מדברים בדרך כלל, הם אומרים איפה כואב להם, מה הם מרגישים, איפה כואב. עם חיות זה אחרת. הבעלים מזהים שיש בעיה כי החתול פתאום לא אוכל, או שהוא לא רוצה לשחק, והווטרינר צריך לפענח מה קרה לו. ככל שהחיה גזעית יותר כן תזדקק יותר לווטרינר. גזעים נוצרים על ידי הכלאות בתוך המשפחה, ולכן בעיות גנטיות לא נפתרות בדור הבא, אלא נעשות חמורות יותר.

האמצעים שעומדים לידי הווטרינרים היום הם מפותחים ביותר והם מתפתחים בעקבות ובמקביל לרפואת אנשים. הטיפול הרפואי לכלב או לחתול עולה בדרך כלל הרבה יותר כסף מאשר טיפול בבני אדם, זאת בגלל שאנשים מבוטחים בשלל ביטוחים, ואילו לחיות בית אין ביטוח רפואי, אז כשקורה משהו, צריך לשלם או להרדים את החיה. הרדמה קורעת את הלב של הבעלים הרבה יותר מהוצאה כספית. מדהים לראות כמה כסף אנשים משקיעים על החיות שלהם, וזה גם מרגש לראות איך אנשים קשורים אליהם שהם מוכנים להשקיע כל כך הרבה.

הוטרינרים היום עוסקים לא רק בטיפולים רפואיים אלא גם בטיפולים אסתטיים. כך למשל יש אנשים השולחים את הכלבים הגזעיים שלהם לתחרויות, וכדי לשפר את הסיכויים שלהם, הם דואגים ליישור השיניים שלהם תחילה.

חשוב לזכור שווטרינר הוא לא רק הרופא של חיות המחמד שלנו, אלא הוא חלק אינטגראלי מהתחום של החקלאות. הם עוזרים ליילד פרות, סוסים, כבשים ושאר החיות הזקוקות לעזרה. היי רגע, ממתי חיה זקוקה לעזרה בלידה? הם הרי אמורים ללדת בעצמם. ובכן, העגלים של היום זה לא העגלים של פעם. העגלים נולדים הרבה יותר גדולים ממה שהם אמורים, כדי לתת יותר תועלת בעתיד, ולכן במרבית המקרים הפרה לא תסתדר לבד וצריך שיהיה וטרינר שיעזור לה במלאכה הזו.

לוטרינרים יש תפקיד מרכזי בזיהוי מחלות אצל חיות, בין אם זה חיות בית או חיות משק. כך למשל כלב מוכה כלבת, צריך להרדימו כי הוא מסוכן לבריאות הציבור. או למשל כשהיה חשש לשפעת העופות בישראל, מי שדאג להרדמה של כל אותן עופות בצורה מהירה ושלא תגרום להם ייסורים מיותרים, זה שרותי וטרינריה.


אודות מחבר המאמר

אורי ג

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.