אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סושי: כל אחד והטעם שלו

 כששומעים את צירוף המילים סושי בתל אביב, הביטוי נשמע כל כך טבעי, כמו לומר חומוס באבו גוש. נכון שיש עוד מקומות שמגישים סושי אבל איכשהו נשמע כאילו הבית הטבעי של סושי  בארץ הוא העיר ללא מנוחה, תל אביב. ואכן, בתל אביב יש המון מסעדות טובות עם מחירים הוגנים של סושי. אם פעם סושי היה מאכל יאפי יוקרתי, היום זה מאכל עממי שכל העדות והמינים והסוגים אוהבים.

 

הבשורות המצוינות הן שהיום גם מי ששומר כשרות יכול ליהנות מסושי נהדר וערב לחיך, היות ויש מסעדות סושי בתל אביב עם תעודת הכשר. תתפלאו, אבל גם מי שלא מדקדק בעניינים אלו לעיתים יעדיף ללכת לשם, כי קצת קשה לישראלי הממוצע להתרגל לרעיון של תמנון חי רוקד על הצלחת בעודו אוכל , תופעות שמן הסתם לא תראו במסעדה כשרה של סושי. ...למה סושי כל כך הצליח?

בהתחלה, כאשר מאכל יפני זה, סושי, עוד לא היה כל כך מוכר, אפשר לומר שהאקזוטיות במעדן זה הוא שמשך את קהל הנאמנים שאט אט הצטבר לקולינריה היפנית . ואולי גם בגלל שלסושי היה תדמית יוקרתית והמסעדות שהגישו סושי בתל אביב הקפידו על גינונים יפנים – חליצת נעלים בכניסה, השבת הסועדים על ידי המארח על הרצפה וכו' .

אך מזמן ויתרנו על הגינונים האלו, ופרט לאכילת סושי עם מקלות עץ כי זה מגניב, כיום אוכלים סושי בתל אביב בכל עת ושעה , בבית לאחר הזמנת משלוח או בחוץ על דוכני פאסט פוד.  מה שמאלץ אותנו להגיע למסקנה שסושי, כמו שאמרנו קודם לכן הוא פשוט מעדן. ולא רק שהוא מעדן אלא סושי זה אחד המאכלים הנדירים שהם גם טעימים  וגם לא משמינים במיוחד, במילים אחרות המחיר שמשלמים עליו הוא לא יקר כל כך-  סושי זה מאכל בריא. כיום זה משתמע גם למחיר הכספי- סושי בתל אביב אפשר למצוא לא רק במסעדות יוקרתיות אלא גם במסעדות עם מחירים סבירים ביותר עם סושי באיכות מעולה. כזו היא תל אביב, או יותר נכון סושי בתל אביב – אפשר למצוא כל שתבקש נפשך ויתאים לכיסך (חוץ מדירה...).כמה מילים על סוגי סושי

עכשיו שאנחנו מסכימים שסושי הוא גם בריא, גם טעים וגם חלק בלתי נפרד מתל אביב, בואו נדבר עליו קצת:

סושי עשוי אצה שמגלגלים אותה ובפנים יש אורז ובפנים תוספת זעירה אך מאוד משפיעה על הטעם כמו דג סלמון, דג טונה, אבוקדו ועוד. הדגים הם דגים עם טעם מאוד מיוחד ועדין כי הם מבושלים מעט מאוד. זה הסושי הקלאסי. יש עוד וריאציות שבהן האצה, האורז או דג מחליפים תפקידים – לפעמים הדג בחוץ עוטף את יתר המרכיבים, לפעמים האורז. סושי גם לא חייב להיות עגול. הוא יכול להיות מוגש בצורה של קונוס או בריבועים קטנים מעוררי תאבון ועוד. עם כל סוגי הסושי, החל מהקלאסי וכלה בביזארי ביותר, מגיע רוטב סויה עם או בלי וואסבי (הגורם החריף ) הנקרא טריאקי, ואיך שלא יהיה סושי, בעיקר סושי בתל אביב, שמגישה מאכל זה כבר שנים.... תמיד תמיד הסושי טעים טעים וגם משביע. אז לא נותר אלא לומר בתאבון!!


אודות מחבר המאמר

http://www.supersushi.co.il/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.