אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סושי והעיר הגדולה

תמיד כשאני שומעת את המילה סושי איכשהו מאיזושהי סיבה לא ברורה, אני חושבת גם על תל אביב. אולי בגלל שסושי הוא מאכל אקזוטי שטבעי שמטרופולין כמו תל אביב תאמץ לחיקה ותהפוך מאכל זה לקאלט כמו בערים גדולות אחרות בעולם. מי שמבלה בתל אביב בסופי שבוע או גר שם, יודע שתל אביב היא באמת המקום לאכול סושי מ-ד-ה-י-ם. לא שחלילה אני מזלזלת במקומות אחרים שמגישים סושי, אבל לאכול סושי בתל אביב זה לחוות את העיר, או במילים אחרות לחיות את החוויה התל אביבית. ראשית כל, היות ותל אביב היא עיר ללא הפסקה, אז אפשר להשליך את זה גם על המסעדות שלה וכמעט תמיד תמצאו מקום שמגיש סושי אפילו באחד עשרה בלילה. מי לא מכיר את הרגעים האלה שפשוט נורא מתחשק לאכול משהו בלילה אבל לא מחשק המבורגר – כי זה כבד מדי , וגם לא מתחשק מתוק כי אנחנו מנסים לשמור על המשקל ובטח שלא מתחשק ג'חנון או מלווח כי זה כל כך שנות התשעים.... בקיצור סושי זה המאכל האידיאלי אחרי בילוי בעיר סוערת כמו תל אביב, האוכל שאיתו סוגרים את הלילה או לפחות את התפריט היומי שלנו. ולא צריך שף מומחה או תזונאית מוסמכת כדי לספר לכם שסושי, מבחינת קלוריות ותזונה, הוא בעל הרבה פחות נזק מכל דבר עשוי בשר בקר אשר מטגנים אותו ואחר כך דוחסים אותו בין שתי פרוסות לחם עם סומסום, וכמובן מכל דבר עתיר סוכרים ושמנת, ראו ערך גלידה פנקייקים וכו'.

סושי בתל אביב הוא בעצם אוכל בריא, וחוץ מנשים  בהריון, להן ממליצים להימנע מדגים נאים או נאים למחצה, אין סיבה שלא תיהנו ממגש או שניים של סושי או סשימי (סושי הפוך, מיד נגיע לכך). אז בוא נדבר קצת על סוגי הסושי השונים, או ליתר דיוק על סושי בתל אביב, כי המסעדות הכי הכי טובות לסושי, ללא ספק, תמצאו בעיר שלא נחה (דרך אגב שמעתם שתל אביב קבלה מקום של כבוד ברשימת הערים הטובות ביותר לטייל בהן על ידי עורכי אחד המדריכים העולמיים היוקרתיים?) כשאומרים סושי מתכוונים לסוג הקלאסי : אצה בחוץ, בפנים אורז טעים לבן ובפנים בפנים מה שאתם בוחרים – אבוקדו, טונה, סלמון ושלל דגים אחרים. הדגים הם דגים אשר מבושלים באופן מינימאלי, כלומר נאים, ולכן הם שומרים על טעמם המעודן והאנין. סשימי הוא סושי שהאורז נמצא בחוץ והאצה בפנים. עם כל סוג של סושי מגיע רוטב טריאקי שהוא בריא, בניגוד לקטשופ, אלף האיים וכו'. הטריאקי הוא גם לא משמין בכלל היות והמרכיב העיקרי שלו זה סויה. מי שאוהב חריף יכול להוסיף לרוטב וואסבי – הממרח הירוק שנראה תמים אבל הוא לא פחות חריף מטבסקו. לסיכום, לאכול סושי בתל אביב זה ליהנות מהחוויה התל אביבית במלואה. בתל אביב יש המון מסעדות המתמחות במאכל היפני הטעים הזה, סושי. יש מסעדות סושי בתל אביב שהן כשרות ומאוד איכותיות, יש מסעדות שמציעות את החוויה היפנית ולא רק התל אביבית- במסעדות אלו צריך לחלוץ נעלים ולאכול ישובים על הרצפה. אבל למי שאין כוח לזה ורוצה פשוט לאכול סושי משובח וטעים, בחוץ או בבית, יכול ללכת למקום ששם האוכל זה העיקר, ולשים וי על החוויה של לאכול סושי בתל אביב, וליהנות מכל רגע.....


אודות מחבר המאמר

הכול על סושי: http://www.pkfight.com/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.