אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אדריכל: האם כדאי לרכוש בית ישן או חדש?

כל אדריכל נתקל בשאלה הבאה מצד לקוחותיו: "האם כדאי לנו לקנות בית חדש או ישן?" אדריכל מנוסה סיפר לנו על כמה מהיתרונות והחסרונות שיש לשקול, כאשר מתלבטים אם לרכוש בית חדש או ישן. היתרונות והחסרונות של בית ישן:אדריכל מספר, כי בית ישן מציע בדרך כלל גינה גדולה יותר. פעם, הערך הכספי של האדמה היה נמוך בהרבה ולכן בתים התפרשו על שטח גדול יותר. בנוסף, בית ישן עם גינה גדולה מציע עצים בוגרים גבוהים, שפע של צמחים וירק רב. מאידך, אדריכלים מזהירים אודות חסרונות של בית ישן: הוא מצריך יותר תחזוקה. תמיד יהיה בו משהו לא תקין, שתצטרכו לתקן. יתכן שתצטרכו להחליף הכל בבית, החל מריצוף בלוי ועד לגג מתקלף. אדריכלים מוסיפים, כי עלות ההחלפה של מערכת החשמל או האינסטלציה, יקרה במיוחד. צינורות הביוב עלולים להיות מלאים בחלודה.

בבית ישן, השכנים כבר מכירים זה את זה שנים. הבתים עוברים מדור לדור, מהורים לילדיהם. אתם עלולים להרגיש כמו נטע זר במקום כזה. הכל תלוי בכישרון ההסתגלות שלכם.בנוסף, בבית ישן יש פחות מקומות אחסון, מפני שפעם לא הייתה ממש מודעות לנושא זה. לאנשים היה פחות בגדים, פחות צעצועים, פחות חפצים אישיים.

ומה בנוגע לרכישת בית חדש? הנה כמה מהחסרונות והיתרונות:בית חדש מצריך פחות תחזוקה. הוא נבנה בטכנולוגיות בניה חדשניות ומשופרות. יש פחות סיכוי שתיאלצו להחליף את דוד השמש או להתקין גג חדש. הוא גם צורך פחות אנרגיה והוא ירוק יותר. הקירות, התקרה והרצפה מבודדי חום. הם שומרים על הבית קריר יותר בקיץ וחמים יותר בחורף.בנוסף, בתים חדישים מציעים עיצוב מודרני ונאה. בואו נודה בזה. אין כמו לגור בבית חדש. לא משנה אם זה בית או רכב, בגד או צעצוע - תמיד תעדיפו אותו חדש ולא לקבל אותו מיד שנייה או שלישית.  אך עם כל היתרונות, אדריכלים מציעיםלשים לב גם לחסרונות. בתים חדשים נוטים להיבנות לפי אותה תוכנית בניה בנאלית. הם מגיעים עם גינה ריקה ולוקח שנים לגדל עצים גבוהים מאוד. השכונה מסביב עלולה להראות כמו אתר בנייה, ללא שום ירק. בדרך כלל - הם גם מרוחקים יותר מאזור המרכז, כך שהנסיעות שלכם לעבודה מתארכות. בנוסף, לא צריך ארכיטקט בשביל לראות כי הדירות והבתים החדשים מצטמקים. חדרי השינה קטנים וצפופים יותר והסלון התכווץ. הבניינים התקרבו והחלון בחדר השינה ממש נושק לבניין ממול.


אודות מחבר המאמר

בלוג על אדריכלות ואדריכלים: http://snappy-pappys.com/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.