אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פינוי דירות ומקלטים

 

בין אם אתם מתגוררים במבנה מגורים משותף, ובין אם מתגוררים בבית פרטי, ברוב המקרים, חדרי המקלט, הממ"ד וחדרי הביטחון השונים, הופכים עם הזמן למחסן המשמש כנקודות פינוי של ציודים שונים שאינם בשימוש.

על פי חוקי ההתגוננות האזרחית במדינת ישראל, חייב כל בעל מקלט פרטי או ציבורי (באמצעות וועד השכונה), לדאוג באופן אישי ופרטי לתחזוקת המקלט והכנתו לשעת החירום והצורך. פינוי דירה הינו הליך מקצועי המאפשר לכם ליהנות גם משירותים מקצועיים לצרכי פינוי ציודים וחפצים שאינם בשימוש, וברוב המקרים מפונים על ידי דיירי הבית (הפרטי או המשותף) לחלל המקלט.

פינוי תכולות מקלט

מקלטים וחדרי הביטחון של רובנו מאוכלסים בכל ימות השנה בציודים וחפצים שונים שאינם כבר נמצאים בשימוש. פינוי דירות מקצועי מאפשר לכם ליהנות גם משירותי פינוי של אותם ציודים הנמצאים במקלטים ובחדרי הביטחון השונים ברחבי הארץ, וכתוצאה מכך, לשמור על מהות המבנה: חלל הגנה לשעת חירום.

פינוי דירות ומקלטים הינו הליך מקצועי הנועד לכל אחד ואחת מכם.  ביצוע עבודות הפינוי מתבצע על ידי בעלי מקצוע מנוסים בתחומם, אשר דואגים לפנות את כל הציוד שאיננו בשימוש משטח המקלט או חדר הביטחון שלכם, להעבירו לאתרי אשפה ונקודות איסוף המורשות על פי חוק, וכמובן להשיב את הסדר ואת הביטחון לחדרי המקלט שלכם.

מקלט בתוך מבנה מגורים משותף!

פינוי תכולת מקלט הממוקם בתוך מבנים משותפים חייב להיעשות על ידי פנייה של וועד הבניין לבעלי מקצוע בתחום פינוי דירה. ברוב המקרים, פינוי מקלטים במבנים משותפים נעשה בהסכמת כלל דיירי המבנה, המאשרים לבעלי המקצוע הוצאת כלל הציודים והחפצים השונים הנמצאים בבעולתם, ואשר הונחו במקלט לאורך השנים בהן הוא שימש כמעין "מחסן ציבורי" לדיירים.

במידה והמקלט שלכם הינו מקלט משותף וציבורי- חובת הפינוי חייבת להיעשות על ידי המועצה או העירייה, ולכן מומלץ לפנות אליה בדרישה לצורך כך. פינוי דירות על ידי בעלי מקצוע מנוסים הינו שירות נרחב המוענק הן לקהל הפרטי, הן למגזר הציבורי והן למגזר העסקי לכל מטרה.

זכרו: המקלט אמור לשמש אותנו בעיתות חירום, ולכן הוא חייב להיות ערוך ומוכן לקליטת מספר רב של אנשים בכל עת. הפקידו על סידור המקלט וחדרי הביטחון מעת לעת, ואל תהפכו להיות שאננים לאורך השנים ובעיקר אל תהפכו את המקלט שלכם למחסן ציבורי- זאת לא מטרתו וייעודו! 

 


אודות מחבר המאמר

שי שי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.