אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שיעור ההישרדות אצל חולי סרטן המוח

שיעור ההישרדות אצל חולי סרטן המוח:

שיעור ההישרדות והשתקמות ממחלת סרטן המוח מוגדר בדרך כלל כאחוז השורדים בטווח של חמש שנים לאחר שאובחנה המחלה. שיעור ההישרדות בקבוצת אנשים זו תלויה בגורמים שונים: בסוג הגידול, במיקום הגידול, בגודלו ובשלב שבו הוא נמצא. כמו כן נלקח בחשבון בין הנתונים האלו האם הפציינט סובל ממצבים בריאותיים נוספים שעלולים להשפיע על הטיפולים, האם ניתן יהיה לנתחו או לטפל בו בהקרנות בלבד ועוד. באופן ככלי שיעורי ההישרדות מסרטן מוחי לעומת סרטנים אחרים(סרטן ריאות, סרטן הלבלב) הם נמוכים לכן אבחון מוקדם ככל הניתן של המחלה ומעקב אחר מצב בריאותי וטיפול הולם ישדרגו את סיכויי ההישרדות.

שיעורי ההישרדות בטווח של חמש שנים החל מאבחון המחלה תוארו כך בספרות הרפואית המקצועית:

כמו כן, שיעור ההישרדות בקרב חולי סרטן המוח משתנה כתלות בסוג הגידול. לדוגמא, שיעור ההישרדות של חולים עם גידול מסוג אפנדימומה (Ependymoma) עומד על 85% ואילו עבור החולים בסרטן מוח מסוג אוליגודנדרוגליומה (Oligodendroglioma) עומד על 81%. סוג סרטן המוח ששיעור ההישרדות שלו נמוך ביותר הוא Multiforme glioblastoma עם 13% בלבד בין הגילאים 20-44.

אם להתחשב בנתונים הסטטיסטיים על פי גזע, נמצא כי שיעור ההישרדות של גברים אפרו-אמריקנים הוא 37.7% ואילו של גברים לבנים הינו 32.1%. אצל נשים ממוצא אפרו-אמריקני 37.5% לעומת 33.5% אצל נשים לבנות.

דרגות סרטן המוח נקבעות על פי הערכת התפשטות הסרטן מעבר לאזור המוצא. סרטן המוח אינו מתנהג באופן זהה לסוגי סרטן אחרים, כלומר זה מאד נדיר למצוא סרטן מוח ראשוני שהתפשט מעבר למערכת העצבים המרכזית והמוח עצמו ולכן גם דירוג המחלה נעשה לא על פי התפשטותה לאיברים אחרים אלה על פי אופי הגדילה, התפתחות הגידול והשפעתה על פונקציונליות. הגורמים העיקריים שעל פיהם מעריכים את הדרגה הם: גודל ומיקום, סוג הרקמה או התאים שנפגעו, האם הגידול בר הסרה חלקית או מלאה בניתוח, התפשטותה במוח, בחוט עמוד השדרה או מעבר לשניהם. כמו כן נלקחים בחשבון גיל הפציינט, תסמינים שמגבילים פונקציות בסיסיות לדוגמת שמע, ראיה או תנועה.

כאשר הגידולים מאובחנים באזורי מוח חשובים ביותר סיכויי ההישרדות הם נמוכים. נתון נוסף ומפתיע הוא שפציינטים עם גידולי סרטן מוח גדולים הם בעלי שיעור הישרדות גבוה יותר מאשר אלו שאובחנו עם גידולים קטנים.


אודות מחבר המאמר

תודה רבה ובריאות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.