אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פורטל Bolesh חוקרים פרטיים

 

חוקר פרטי הינו אדם שעיסוקו הוא בילוש במסגרת אזרחית ושאינה מטעם המדינה, אלא על פי דרישות לקוח פרטי. מטרתו של החוקר הפרטי הינה איסוף מידע המהווה הוכחה פרטית ללקוח שביקש לקבלה, או הוכחה משפטית במקרים שבהם הפרשה מגיעה לבית המשפט. באילו תחומים עוסק חוקר פרטי?חוקר פרטי עוסק במגוון רב של תחומים, כאשר בין השאר הוא עוסק בתיקי הונאה, איתור אנשים ורכוש,בגידה וגירושין, גניבה, ריגול עסקי ועוד. בין לקוחותיו של החוקר הפרטי נמנים אנשים פרטיים, עורכי דין, תאגידים וחברות שונות, מוסדות בנקאיים ואף מוסדות ממשלתיים שונים. כיצד מוגדר חוקר פרטי על פי החוק בישראל?חוקר פרטי הינו כל אדם שסיים 36 חודשי התמחות בתחום ועבר בהצלחה את בחינת ההסמכה של משרד המשפטים. אדם ששירת בעבר באחד ממנגנוני החקירות הממשלתיים כמו צה"ל, המוסד והשב"כ, רשאי להגיש בקשה להכרה בתקופת עבודה זו כתקופת ההתמחות, אך בכל מקרה עליו לעבור מבחן הסמכה ככל אדם אחר המבקש להפוך לחוקר פרטי. יודגש, כי רשיון לעיסוק בתור חוקר פרטי מאפשר את עבודתו עבור אחד משלל בעלי הסוכנויות הפרטיות לבילוש וחקירות ואינו מאפשר את פתיחתו העצמאית של עסק מסוג זה. הקמה עצמאית של משרד חקירות יכולה להיעשות על ידי חוקר פרטי רק לאחר סיום 5 שנות וותק בתחום, ולאחר אישור בקשתו על ידי משרד המשפטים.

מול איזה גוף עובד החוקר?

החוקרים הפרטיים בישראל עובדים הן מול גופים עסקיים גדולים כגון: חברות ביטוח הבוחנות הונאת ביטוח והן מול גופים עסקיים קטנים הזקוקים לחוקר לאיתור חייבים. בנוסף פועלים חוקרים פרטיים מול גורמים פרטיים אשר מבקשים לקבל מידע על בגידה בבן זוג או מידע על נושאים ספציפיים (בעיקר בנושאי אישות). חוקרים פרטיים משתמשים בשיטות שונות וציוד משוכלל שמאפשר להם להגיע אל חקר האמת בצורה קלה ופשוטה. חלק מפעולות החוקרים נעשות גם למניעה ועוזרת ללקוח להתנהל יותר טוב בעניין בעתיד.


אודות מחבר המאמר

פורטל Bolesh חוקרים פרטיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.