אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הימנעות ממחלות בחופשה או בנסיעה לחו"לpassportcard

 

מחלה בזמן נסיעה לחו"ל היא עסק מאוד לא נעים. ההכנות המרובות והמימון שהשקעתם בנסיעתכם יורדים לטמיון ולא נותרה לכם ברירה אלא להישאר בבית המלון, מרותקים למיטה.

ידוע לכולנו כי השהות הממושכת במטוס היא כשלעצמה אחד הגורמים העיקריים לתחלואה בקרב נוסעים לחו"ל. הלחות הנמוכה בגבהים והיעדר הסירקולציה באוויר אותו אנו נושמים מובילים להחלשה ביכולות המערכת החיסונית שלנו. הסיכויים להיחשף למחלות של נוסעים אחרים עולה, בעיקר במקרי מחלות מדבקות מאוד כשפעת.

השפעת היא מחלה בעלת סיכויי הידבקות גבוהים במיוחד. ישנם כמה זנים נפוצים של שפעת, חלקם מסוכנים במיוחד כ"שפעת החזירים" או "שפעת העופות" ורובם ככולם ישביתו אתכם מכל פעילות למשך שבוע לפחות. זו עובדה מצערת במיוחד כשנוסעים, למשל, לחופשה בת שבוע ברומא... אופן העברת הנגיף – דרך האוויר ודרך נוזלי גוף כנזלת או רוק שמים את נוסעי המטוס בסיכון גבוה במיוחד.

ניתן לפחית את סיכויי ההדבקות על ידי שימוש בכיסוי פה ואף, כמו זה הנמצא בשימוש רופאים. פעולה זו רווחת יותר בארצות אחרות, אך כדאי גם לישראלים לאמץ אותה. כיסוי זה יכול להוות את קו ההתגוננות הראשון מפני מחלות, בעיקר אם אתם נמנים על אחת מקבוצות הסיכון הגבוהות, כילדים או מבוגרים מעל גיל 65. דרך נוספת להתמודד עם החלשת המערכת החיסונית בטיסה היא שתייה מרובה ונקיטת אמצעים תרופתיים המחזקים את המערכת החיסונית – תוספי ויטמין C ואמצעים טבעיים או סינטטיים אחרים. יש להרבות בנטילת ידיים, בשימוש במחטאי ידיים ותרסיסים מחטאי פה.

הסיכון להידבקות במחלות בחו"ל הוא, לרוב, תלוי-מיקום. רמות הסיכון להידבקות עולות משמעותית במדינות מתפתחות כהודו, תאילנד או יבשת אפריקה לעומת מדינות מפותחות כגרמניה או נורווגיה. אחת הסברות המוטעות בקרב מטיילים היא שאיכות המסעדה או בית המלון משפיעה על סיכויי ההידבקות בהרעלת קיבה. הדבר אינו נכון כלל ועיקר. הסיכון לחלות בהרעלת קיבה נמוך יותר, בסופו של דבר, בדוכן מזון מהיר בגרמניה לעומת במסעדה במלון חמישה כוכבים בתאילנד.

כדי להתכונן ככל הניתן למקרי שלשול, הצטננות או מחלות "קלות" יותר, שאינן מצריכות אשפוז או טיפול אינטנסיבי בבית חולים, מומלץ מאוד להצטייד בתרופות בארץ, טרם נסיעתכם. במדינות רבות קשה להשיג תרופות שלא פג תוקפן ובהרבה מקרים מדובר בתרופות מזויפות. אפילו במדינות המערב, בהן לא קשה להשיג תרופות ואפילו בזול, חוקי משרד הבריאות המקומי שונים ומשונים. תרופות אותן אנו רגילים לקנות "מהדלפק" ללא מרשם רופא, מצריכות שם מרשם, ולהיפך. לכן, עדיף תמיד "ללכת על בטוח", ולקנות תרופות את שמן אנו מכירים ואף השתמשנו בהן בעבר.

הביקור במדינות אקזוטיות מחייב סדרת חיסונים טרם הנסיעה. תרופות יכולות אולי לסייע, אך חיסון מקדים יכול למנוע לחלוטין את ההדבקות. בכל מקרה, נסיעה למדינות אקזוטיים אינה מומלצת לנשים בהיריון כלל ויש לנקוט משנה זהירות ולהתייעץ עם רופא כאשר נוסעים עם ילדים או כאשר הנוסע סובל ממחלות רקע או בעל מערכת חיסונים מוחלשת. כדי להיות מוכנים באמת, רצוי לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל מקיף המגן עליכם בצורה מקסימאלית ומותאם ספיציפית לכם ולאופי נסיעתכם.


אודות מחבר המאמר

ביטוח נסיעות דייויד שילד

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.