אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפים לכתיבת ברכה

 

טיפים לכתיבת ברכה

אירוע חשוב ומרגש? יום הולדת עגול? חתונה או בר / בת מצווה? אירוע שכזה מצדיק כתיבת ברכה מיוחדת. ברכה שתרגש, תצחיק ותישאר למזכרת שנים רבות. כי ברכה, כמו תמונות, הם מה שנשאר מהאירוע בסופו של דבר. הכסף – מתבזבז, השמלות והחליפות המהודרות מעלות אבק בארון, אבל הברכות והתמונות יישארו עוד זמן רב כמזכרת מהאירוע המרגש.   

אלא שכתיבה, כמו ציור או כל אמנות אחרת, דורשים מנה מסוימת של כישרון... אבל גם אם לא ניחנתם בכישרון כתיבה, אל ייאוש. אם החלטתם על כתיבת ברכה מרגשת לאירוע מיוחד, הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור.

כתיבת ברכה מוצלחת

לפני שניגשים למלאכה, חשבו מה בעצם אתם רוצים להגיד בברכה? האם אתם רוצים לספר על אדם מסוים? לתאר כמה אירועים? לאחל איחולים לעתיד? רשמו לכם כמה נקודות מפתח שחשוב לכם שיופיעו בברכה.

חשבו מה האופן שבו הייתם רוצים להגיש את הברכה: האם זו ברכה בכתב שמיועדת רק לחתן השמחה? או אולי זו כתיבת ברכה לשם הקראתה בפני קהל המוזמנים? בברכה אישית, פחות משנה האורך, וניתן להכניס מילים אישיות ואף אינטימיות. ברכה שמקריאים בפני קהל צריכה להתחשב בקהל המאזינים מבחינת אורכה (שלא תהיה ארוכה ומלאה מדי ותאבד מקסמה) ופחות אישית ואינטימית (איננו רוצים להביך אף אחד...).

השלב הבא הוא תכנון סגנון הברכה: האם תהיה זו ברכה בחרוזים? ברכה עם חוש הומור? ברכה רצינית? ברכה בצורה של סיפור? ברכה בסגנון "כתבה עיתונאית"? ישנם אין ספור סגנונות ורעיונות יצירתיים עבור כתיבת ברכה. לכו עם הדמיון שלכם!

כתיבת ברכה מרגשת

המטרה של ברכה היא לעשות טוב על הלב. לחמם את הלב, כמו זר פרחים וכמו שוקולד. אם מי שיקבל מכם את הברכה ירגיש שחשבתם עליו ושהשקעתם בו, שהקדשתם לו מאמץ וזמן, הוא יעריך זאת מאד ויתרגש עד עמקי נשמתו.

חשבו על היתרונות של אותו אדם, על הדברים הטובים שבו, החוויות הטובות שחוויתם ועל מה שאתם מאחלים לו בעתיד.

ואז, כמו מתכון לעוגה מוצלחת: קצת סוכר, קצת דמעות, קצת חיוך והרבה רגש, יצרו את הברכה המושלמת!

ואם אין לכם כישרון ובכל זאת אתם רוצים להעניק ברכה מרגשת?

צרו קשר עם כותבת ברכות מקצועית ומוכשרת שכבר תעשה עבורכם בשמחה, את כל העבודה! זכרו: השוקולד נגמר, זר הפרחים נובל, אבל הברכה לעולם נשארת!

לכתיבת ברכות מקצועית פנו עוד היום: dorit.rosenthal@gmail.com

http://www.2all.co.il/Web/Sites6/tileimilim/PAGE2.asp#.T9prRbBJ-a8

 


אודות מחבר המאמר

טילי מילים: כתיבה לכל מטרה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.