אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רוצים שקט נפשי ושמחה בחייכם? מה עליכם לעשות?

פנתה אלי מישהי וסיפרה לי שהחיים שלה קשיים ונסיבות חייה לא משתנים למה שהייתה רוצה. כל יום היא מתעוררת לאומללות שלה והיא לא מצליחה להיות מאושרת. והיא יודעת שהיא צריכה לשנות את המחשבות שלה ואת חייה בשביל להתחיל לחוות שקט נפשי.

בתקופה שלנו, הרצון לשקט נפשי נמצא בעליה. אנחנו כ"כ מתאמצים בתחומים רבים בחיינו. אם זה בתחום מערכות היחסים שלנו, בתחום הכלכלי, הבריאותי, הנפשי, הרוחני או בתחום הקריירה. וזה גורם לנו לרצות את השקט הפנימי ואת השלווה המיוחלת.

פעמים רבות אנחנו רוצים שנסיבות חיינו ישתנו על מנת שנוכל לשמוח, להיות מסופקים ושבעי רצון. הבעיה היא שבצורת חשיבה כזאת רוב האנשים לא באמת הופכים לשמחים יותר ולעולם לא משיגים את השקט הנפשי הפנימי גם במידה ונסיבות חייהם השתנו למה שרצו. אין פלא למה הם ממשיכים לרצות שקט נפשי עכשיו.

העניין הוא ששקט נפשי הוא תוצאה אוטומטית של ריקון וניקוי תכנים מתת המודע שלנו. תת המודע שלנו מכיל תכנים קדומים שדחקנו לתוכו במטרה לא להימנע מהתמודדות עמם. הבעיה היא שהתכנים האלה ממלאים את תת המודע שלנו ויוצרים בתוך התודעה ובתוך הנפש שלנו הרבה רעש והרבה בלגאן. דבר שמונע את היכולת שלנו לחוות שלווה ושקט.

אם אתם באמת רוצים שלום פנימי, אתם צריכים לקבל החלטה מיידית, גם במידה ונסיבות חייך אינם כפי רצונך.

היו אסירי תודה על כל מה שיש לכם – להיות אסירי תודה על כל הטוב בחייכם עוזר לכם למקד את התודעה ואת האנרגיה שלך במה שיש לכם במקום במה שאין לכם.

הכרת תודה עוזרת להגביר את שביעות הרצון והשמחה שאתם מרגישים בתוככם. דבר שגורם לדברים חיוביים נוספים להימשך לחייכם. אתם מושכים את מה שאתם מתמקדים בו. הכרת תודה והתמקדות בטוב גורמת לתודעה שלנו להיות מפוקסת על כל הטוב ועל השפע שקיימים בחיים שלנו. דבר שבאופן ישיר גם מגביר את ההימצאות שלהם בחיינו.

תקנו את הגישה שלכם – כיוון שאתם מחפשים שקט נפשי ושמחה אתם צריכים לתקן את השיח הפנימי ואת הגישה שלכם לחיוביים יותר. כך שיוכלו לשרת אתכם. במקום להאשים את נסיבות חייכם, תבדקו כיצד משפיעות המחשבות והגישה שלכם על נסיבות חייכם. שקט נפשי מתחיל מבפנים, ורק אחר כך הופך להרגל בעולם החיצוני שלנו.

תתחילו לעשות את מה שאתם אוהבים – אם אתם רוצים שקט נפשי זה אומר שאתם צריכים להתחיל לעשות את מה שאתם אוהבים. מאד קשה לחוות אושר ושלווה פנימית אם אתם לא עושים משהו שעושה אתכם מאושרים.

קחו חופשה למקום האהוב עליכם, הצטרפו למועדון, התנדבו, קחו שיעורי אומנות, מדיטציות וכל מה שיעזור לכם להתחיל להיות היום מרוצים.

והכי חשוב – לימדו לרוקן תכנים מתת המודע שלכם  באמצעות דיבור על הכאב שלכם, דיבור על הפחדים שלכם. חשיפה של החולשות שלכם. הודאה בפחדים שלכם והנמכה של עצמכם. באמצעות ריקון התכנים הסמויים שקיימים בתוככם ומנהלים את חייכם תגיעו לרמות חדשות של שקט ושלווה.

תקבלו את זה או לא – אבל אתם האחראיים להשגת השקט הנפשי והאושר שלכם. לעיתים קרובות אנחנו מאפשרים לדברים הקטנים להפריע לשלווה ולאושר שלנו. עם זאת, דרך ההבנה שיש לנו בחירה כיצד לפרש ולהגיב למצבי חיינו נוכל להתחיל למצוא יותר שלווה ושמחה בחיי היומיום שלנו.

לחיי ההתפתחות האישית שלכם,

חני בורנשטיין


אודות מחבר המאמר

חני בורנשטיין - מומחית להתפתחות אישית ולהגשמה עצמית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.