אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מנה אחת מהכדורים הקטנים האלו ואני מבריא?

כמעט ללא יוצא מהכלל, כשאני מסביר למטופלי בסיום המפגש הראשון שבקרוב אמצא להם תרופה הומאופתית שתישלח אליהם מבית המרקחת, ושעליהם לקחת מנה אחת בלבד, עולה תגובה של השתאות. “מנה אחת בלבד? אתה בטח מתכוון למנה ביום!” כשאני אומר שהם שמעו היטב, ולא, לא מנה אחת ביום, אלא מנה אחת בלבד, אני נאלץ להסביר עניין זה בהרחבה.

התרופה ההומאופתית לא מבריאה את האדם. תפקיד התרופה ההומאופתית לעורר את כוחות הריפוי של הגוף. במצב של בריאות מושלמת (עוד לא פגשתי מצב כזה) הגוף והנפש נותנים מענה שלם ומושלם לכל דבר וצורך. כשקר, הגוף מחמם, כשחסר נוזלים, אנו הופכים צמאים ושותים, כשמופעל עלינו לחץ רגשי, אנו מתחזקים מבפנים ונותנים מענה הולם, וכן הלאה בכל הרמות והמישורים.

כשאין לנו את היכולת לתת מענה הולם, אז נוצר סבל, שבא לידי ביטוי בסימפטומים השונים. במידה והתרופה ההומאופתית (או כל תרופה אחרת) היתה נותנת מענה לבעיה, היינו נזקקים לה שוב ושוב בכל פעם שהבעיה הזו צצה ועולה. זה כמו לתת קערת מרק לאדם רעב. זה עוזר כאן ועכשיו ויכול להציל חיים, אך לא פותר את העניין. בעוד מספר שעות הרעב יעלה שוב. אם לא נשקם את אותו אדם, נחזיר לו את כוחותיו כך שיוכל לצאת מהמעגל בו הוא נמצא ונלמד אותו לפרנס את עצמו, כך שקערת המרק תהיה זמינה לו ותחת שליטתו, לא פתרנו דבר וחצי דבר.

אנו רגילים, בעיקר בתרבות המערבית, להתייחס להרבה וגדול כעל טוב ואיכותי, ולקטן ומועט כאל חסר ערך. “רק הגלובולים הקטנים האלו? רק מנה אחת? כל כך בזול?” אלו התייחסויות שאני שומע שוב ושוב במרפאה שלי.

לעיתים שתי נקודות המבט שלהלן מסברות קצת את האוזן. כשרכבת נוסעת מת"א לחיפה ואנו רוצים שהיא תפנה ימינה לכיוון תחנת חדרה, אנו לא באים ומכים בפטישים על צידו השמאלי של הקטר כדי שיפנה ימינה. כל מה שאנו עושים הוא להניע מנוף (בלחיצת כפתור) שמסיט מעט את הפסים ימינה וכל הרכבת על עשרת קרונותיה פונה ומתגלגלת ליעד הנדרש.

הנקודה השנייה מחדדת זאת יותר. אני שואל את המטופל "תגיד, קרה לך שמישהו אמר לך משפט אחד ששינה את כל תפיסת עולמך ואולי אפילו את מהלך חייך? תמיד התשובה היא "כן, זה קרה לי או למישהו קרוב אלי". משפט אחד, כמה מילים, קול ומספר צלילים שנאמרו ברגע מסוים ובהקשר מסוים, משפיעים בעוצמה רבה ואף עשויים לשנות מהלך חיים.

גם מנה אחת תמימה למראה של מספר גלובולים קטנים, שהותאמה לתת מענה לתמונת מצב כללית, ספיציפית ואישית של של אדם זה או אחר, מאפשרת תהליך הבראה שלם ועוצמתי.

במידה ובמפגש המעקב זיהינו (המטופל ואני) שזו תרופה מתאימה ושהשפעתה מובילה לכיוון טוב של ריפוי עמוק ושלם, ניתן להניח לתהליך להמשיך בעצמו. לעיתים נזהה שהייתה התקדמות אך היא נחלשה ואף הפסיקה, ואז ניתן לשקול לקחת עוד מנה מהתרופה. במידה וזיהינו שהשינוי שהתרחש הוא חלקי בלבד, או שלא התרחש שינוי כלל, אני נדרש לבדיקה מחודשת ולחיפוש תרופה אחרת, מתאימה ומדויקת, שתיתן את המענה ההולם.


אודות מחבר המאמר

גיא אילון RCHomהומאופתיה קלאסיתguyaylon@gmail.comwww.guyaylon.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.