אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אפשרויות עבודה לחיילים משוחררים

עוד לפני השחרור מהצבא עולות השאלות לגבי המשך החיים. בזמן השירות הצבאי הדברים קבועים מראש ואין הרבה צמתים לקבלת החלטות אבל לקראת השחרור יש להתחיל ולקבל החלטות. לעיתים במהלך השירות הצבאי רכש החייל מקצוע, ידע הרלונטי לשוק האזרחי או מיומנויות שיכולות לסייע בחיפוש עבודה לאחר השחרור. אך ברוב המקרים, המצב אינו כזה ואז חיילים משוחררים מתחילים את צעדיהם הראשונים לקראת חיפוש עבודה.

מושג שחשוב מאוד להכיר הינו עבודה מועדפת, אלה הן משרות אותן רוצה הממשלה לעודד עבור חיילים משוחררים ובשל כך, היא משתתפת במימון בונוס מיוחד שהינו מענק אותו מקבל החייל המושחרר לאחר עמידה ב3 תנאים: סוג המשרה, מינימום תקופת עבודה וזכאות. התחומים המוכרים כעבודה מועדפת הינם:

תנאי תקופת העבודה הינם: עלפחות שישה חודשים מלאים של עבודה אך לא יותר מ - 12 חודשים , בהם יושלמו 150 ימים במשרה מלאה ,בעבודות שהוכרו כעבודה נדרשת, וזאת במהלך שנתיים (24 חודשים) מיום השיחרור משירות חובה.

 

ישנן לא מעט אלטרנטיבות למשרה מועדפת אשר מאפשרות עבודה במשרה גמישה במשמרות, רכישת מקצוע בתחום השירות או המכירות ומעסיקים רבים מעניקים גם הם מענק לאחר סיום תקופה מוגדרת של עבודה. היתרון במשרות אלה הינו כי הן מאפשרות המשך עבודה נוחה גם לאחר החזרה מהטיול של אחרי צבא ושילוב של לימודים עם עבודה במשמרות. מקומות עבודה רבים דואגים גם לתוכניות קידום אשר מאפשרית בנית קריירה בארגון לאורך זמן.

יתכן כי בכדי להתקדבל לעבודה בחברות הגדולות יהיה על המועמד לעבור מרכז הערכה. מרכזים אלה הינם מיונים אשר מאפשרים לחברות לבחון את מידת התאמתו של המועמד לתפקיד ונבא את סיכוי השתלבותו בחברה לאחר סיום הקורס הכשרה. יש לקחת בחשבון כי לרוב, התפקידים מחייבים הכשרה של מספר שבועות במתכונת של משרה מלאה לפני תחילת העבודה, על זמן הכשרה זה מקבלים העובדים שכר.

חשוב לזכור כי חייל משוחרר יעבור במהרה לסטטוס של סטודנט ומשרות סטודנטים רבות הינן המשך למשרות אשר ניתן להתחייל בהן עוד בסטטוס של חייל משוחרר ולצבור וותק וניסיון אשר יאפשרו קידום לתפקיד אחראי ובכיר יותר כמו גם תנאי העסקה משופרים.


אודות מחבר המאמר

לוח דרושים לחיפוש עבודה לחיילים משוחררים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.