אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

המדריך לקניית מחשב נייד

 

בימים בהם החלו להופיע מחשבים ניידים בחנויות המחשבים בישראל, ניבאו מומחי הצרכנות כי העסק לא יצליח, וכי מעטים האנשים ש"יבגדו" במחשב הביתי הישן והטוב שלהם. אבל המציאות הוכיחה אחרת, וכיום, שנים ספורות אחרי, הפך המחשב הנייד לנפוץ במיוחד, לעיתים קרובות במקום המחשב הנייח, ולא בנוסף לו. 

המחשבים הניידים בימינו חזקים יותר, מהירים יותר ונוחים לתפעול מאי פעם. רמת הביצועים שלהם אינה נופלת מזו של המחשב הביתי, וכמובן, יתרונם הגדול טמון ביכולת לעבוד איתם בכל מקום – ברכבת, בבית הקפה, בבית המלון וכו'. אז איך בוחרים מחשב מתאים מבין כל ההיצע הקיים, ומה חשוב לבדוק לפני הקנייה?

כשמחפשים מחשב נייד ישנם פרמטרים שונים הדורשים בדיקה מוקדמת. העיקרי שבהם הוא היצרן. השימוש במחשב הנייד נעשה בדרך כלל בתנאי שטח שונים והוא נע ממקום למקום, נוטה להתבלות, להתקלקל ולהינזק לעיתים תכופות יותר. חפשו יצרן אמין, עם אחריות מקיפה, מעבדת שירות קרובה ופידבקים חיוביים מלקוחות קיימים. זיכרו שתיקון של מחשבים ניידים הוא לעיתים בלתי אפשרי ואם כן, אז יקר מאוד. 

כמו מחשב נייח, גם בניידים שאלת איכות המחשב מורכבת בעיקר מכמות הזיכרון (לפחות 512 מגה), מהדיסק הקשיח (G1, לא פחות) והמעבד. מבחינת משקלים וגדלים בחרו את הרצוי לכם לפי כמות השימוש הצפויה. מסך של 10 אינץ' עלול להיות קטן מדי אם השימוש שלכם יום יומי. שימו לב גם לעניין כרטיס המסך. ודאו שמדובר בכרטיס חזק וטוב שלא יקרוס אחרי מאה שעות עבודה. 

חשוב לציין שמחשבים ניידים כמעט ואינם ניתנים לשדרוג אחרי רכישתם, לכן בדקו היטב האם המחשב עומד בדרישות שלכם מבחינת זיכרון, קיבולת ויכולות. אם לא, שדרגו עוד במעמד הרכישה. אל תשכחו גם לברר לגבי תוספות ואביזרים מיוחדים שחשובים לעיתים לא פחות מהמחשב עצמו. החל מחיבורים ויציאות שונים, דרך רכיבי תקשורת וסוללות רזרביות, ועד עכבר חיצוני ורמקולים. חווית השימוש במחשב עשויה לעלות משמעותית באמצעות תוספות אלו.

המחיר של מחשבים ניידים מתחיל מאלף שקל לדגמי המיני ומגיע עד למעלה מעשרת אלפים ₪ למחשבים החזקים ביותר. התאימו את המחשב ליכולת הכספית שלכם ובעיקר לשימוש הצפוי בו.

קנייה נעימה!


אודות מחבר המאמר

מקדמת אתרים בחברת סמארט אס.אי.או. מספקת שירותי קידום אתרים במנועי חיפוש.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.