אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לפי מה בוחרים רמקולים שקועים

לפי מה בוחרים רמקולים שקועים?

עבור מי שהחליט לרכוש מערכת שמע ביתית, אפשרויות הבחירה הן רבות ומגוונות, גם מבחינת האיכות אותה ניתן לקבל וגם מבחינת המחיר אותו יש לשם עבור כך. מערכת שמע ביתית יכולה להיות מורכבת ממספר מוצרים מינימלי בעלי איכות בסיסית, כגון שני רמקולים ומערכת אליה הם מחוברים, או לחילופין ממספר רב של מוצרים שמטרתם להעלות את איכות הצליל המתקבל. לדוגמה, ניתן להרכיב מערכת קולנוע ביתית בעזרת מגבר, סט חמישה רמקולים לקולנוע ביתי בגדלים שונים הממוקמים ברחבי החדר, כמו למשל רמקולים שקועים, כאשר ישנו רמקול נפרד לבסים ולצלילים גבוהים. אופציה אחרת, הנחשבת לאחת היקרות היא שימוש במקרן קול המורכב ממערכת היוצרת את פיצול הצלילים לפי מבנה וגודל החדר ומיקום הרמקולים השונים בו.

בחירת סוג רמקול שקוע

על מנת לבסס מערכת קולנוע ביתית, לא חייבים להשתמש באופציית הרמקולים השקועים בלבד כמובן. למרות ששימוש ברמקולים שקועים מוסיף לאסטטיות של החלל היות וניתן להסוות אותם בקלות, ישנן גם אופציות אחרות, אשר חלקן מאפשרות איכות סאונד טובה אף יותר. ניתן לבחור להשתמש ברמקולים רצפתיים סטריאו, אשר כשמם כן הם: עומדים על רצפת החלל. רמקולים אלו בדרך כלל מתנשאים לגובה של מטר ואף יותר ומגיעים בשלל עיצובים המתאים לכל חלל. אפשרות שנייה היא שימוש ברמקולים מדפיים, אותם רצוי למקם על מתלה מיוחד המיועד לכך, כאשר הם קטנים יותר מאלו הניצבים על הרצפה, וחלק מהדגמים ניתן גם לתלות על הקיר. אפשרות שלישית היא שימוש ברמקולים לווייניים, שהם הקטנים ביותר מבחינת המידות, ואותם ממקמים בפינות שונות בחלל החדר על מנת ליצור אפקט סאונד אופטימלי. מעבר לאלו, קיימים גם רמקולים לשימושים נוספים, כמו למשל רמקולים חיצוניים אשר עשויים בצורה הגורמת להם להיות עמידים לתנאי האקלים השוררים מחוץ למבנים סגורים.

רמקולים שקועים: אלמנטים המשפיעים על איכות הצליל

רמקולים שקועים, כמו גם סוגי רמקולים אחרים, מכילים את החלק ממנו יוצא הצליל. מספר האלמנטים הללו ברמקול נע בין שניים ויותר, כאשר אחד מפיק את הצלילים הגבוהים והאחר את הנמוכים. כאשר ישנם שלושה אלמנטים, השלישי מכוון להפקת צלילי טווח הביניים.

מאמרים נוספים:

  1. התאמת מערכת קולנוע ביתית לעיצוב הבית
  2. בחינת איכות הרמקול
  3. מה הציוד הנדרש למערכת סטריאו ביתית?

איך מתקינים רמקולים שקועים בקיר גבס? סרטון הדגמה

נכתב ע"י, סראונד סאונד מערכות


אודות מחבר המאמר

סטריאו סאונד - שיווק רמקולים שקועים, מערכות קולנוע ביתי מתקדמות וציוד נלווה

טלפון: 052-9097651

דף הבית: surround-sound.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.