אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סיכויי החלמה ותוחלת חיים בקרב חולי סרטן ריאות

סיכויי החלמה ותוחלת חיים בקרב חולי סרטן ריאות

האם יש אפשרות להחלים מסרטן? כל שכן מסרטן ריאות? מסתבר שיש מחקרים שלמים בנושא. כשמדברים על סיכויי החלמה ותוחלת חיים בהקשר לסרטן, המדע מתייחס למושגים אלו ומגדיר אותם על ידי הערכה סטטיסטית של שיעור ההישרדות (באחוזים). כלומר מתוך 100% מאובחנים שחלו בסרטן ריאות, כמה אחוזים מתוכם שרדו את חמש השנים לאחר האבחון. סיכויי החלמה מסרטן ריאות לצערנו הרב אינם גבוהים שכן שני שליש מן האבחונים נעשים בשלבים מתקדמים של המחלה מה שמקשה מאד על הריפוי. כמו כן, רבים מן המאובחנים הם אנשים מבוגרים אשר להם טיפולים רדיקליים אינם מתאימים, אך עם התקדמות הטכנולוגיה, שיטות חדשות ניתוחיות ניתנות ליישום בקרב קבוצה זו.

מן העולה במחקרים האחרונים שנעשו באנגליה ובווילס, 27% מן הגברים ו-30% מן הנשים שאובחנו עם סרטן ריאות הצליחו לשרוד את המחלה בטווח שבין שנה אחת לחמש שנים לאחר גילוי המחלה והתחלת הטיפול בה, כאשר רק 7% מן הגברים ישרדו ו-9% מן הנשים. יחד עם זאת החדשות הטובות הן שסיכויי ההחלמה עולות משנה לשנה. מאז שנות השבעים שיעורי ההישרדות לטווח של שנה וחמש שנים קפצו פי 2.

חולים שהתגלה בגופם סרטן ריאות ושאובחנו בשלב המוקדם הם בעלי סיכויי הישרדות גבוהים יותר מאשר אלו שעברו כבר לשלב הגרורתי. כמובן אם מצליחים לאבחן סרטן מסוג תאים לא קטנים בשלב המוקדם ובר ניתוח, אזי שיעור ההישרדות בחולים בסרטן ריאות לחמש שנים נעה בין 45-80% בשלב אבחון A1 ובשלב B1 יורד ל- 38-65%.

ואם לבחון את שיעורי הישרדות על פי גיל, כמו בכל סרטן אחר (סרטן הלבלב ,סרטן המוח), לצעירים סיכויי החלמה והישרדות גבוהים יותר מאשר בחולים מבוגרים בשל היכולת של הגוף להכיל את הטיפולים הניתנים להם ולתגבר אותם. כמו כן לאורך השנים מחקרים גילו כי ישנה שונות בשיעורי ההישרדות בין אזורים גיאוגרפיים שונים לדוגמא, שיעורי ההישרדות הגבוהים ביותר בסרטן הריאה לטווח של חמש שנים באירופה הם באוסטריה, צרפת, גרמניה, הולנד וספרד ועומדים על 11-13% עבור גברים ו- 11-16% עבור נשים. כמו כן, עקב התפתחויות במחקר על טיפולים לסרטן הריאות המיושמות כבר בפועל, מדווחים על עלייה בשיעורי הישרדות גם בסקוטלנד.

על מנת לפתור את בעיית שיעורי ההישרדות הנמוכים, תוחלת החיים וסיכויי ההחלמה של חולי סרטן הריאות ברחבי העולם, הושקה תוכנית לאיסוף נתונים עם מטרה אולטימטיבית לשיפור הטיפול בחולה ובתוצאות ברחבי העולם.


אודות מחבר המאמר

תודה רבה ובריאות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.