אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סרטן ריאות שלב 4

סרטן ריאות שלב 4

כ-40% מהחולים מאובחנים עם Non Small Cell lung Cancer (NSCLC) – סרטן ריאות של תאים לא קטנים, נמצאים בשלב הרביעי. בשלב זה הסרטן שלח גרורות והתפשט מעבר לריאות ומציב אתגר טיפולי גדול יותר בפני האונקולוגים.

אבחון שלב 4 של סרטן ריאות:

אבחון שלב 4 בחולי סרטן ריאות מאושרים כאשר אחד מן התנאים הבאים או יותר מתקיים, אז הרופאים יקבעו כי מדובר בשלב הרביעי:

אבחון מאוחר של סרטן ריאות שלב 4:

הסיבה שבגללה כ-40% מהחולים מאובחנים עם סרטן ריאות של תאים לא קטנים נמצאים בשלב הרביעי נעוצה בעובדה שהסימפטומים של סרטן הריאות לא ייחודיים. החולה יכול לחשוב שמדובר במחלות חמורות פחות ולא לייחס אליהן חשיבות, אך יש לזכור כי אבחון מוקדם של המחלה יכולה להשאיר אתכם בחיים. לכן יש להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי גורמי סיכון משפחתיים וסביבתיים.

סימפטומים של סרטן ריאות שלב 4:

שלב 4 של סרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים מייצרת סימפטומים שכוללים קוצר נשימה, שיעול מתמשך, שיעול עם דם, כאבים בפלג גוף עליון, צפצופים, צרידות והתקפים תכופים של ברונכיטיס, כמו כן חולים בשלב 4 רגישים יותר לדלקת ריאות שנוטה להסתבך במקרה וחלו בה. תסמינים נוספים יכולים לכלול בעיות בבליעה, כאבים בירכיים או בצלעות, בעיות ראיה, חולשת שרירים, כאבי ראש או פרכוסים. על מנת לאבחן סרטן או לקבוע את דרגתו הרופאים משתמשים בבדיקות דם, בדיקות הדמיה מסוג צילומי רנטגן, CT ו-MRI וכן ביופסיה לאישוש האבחנה.

טיפול בסרטן ריאות שלב 4 ושיעור הישרדות:

בתחילת הטיפול הרופאים ייקחו בחשבון את גילך, מצבך הבריאותית הכללי טרם בחירת הטיפול המתאים לשלב 4. אפשרויות הטיפול בסרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים, שלב 4, יכולים לכלול הקרנות, כימותרפיה, כורכומין או טיפול ממוקד(כמקובל בטפול בסרטן מסוגים שונים כמו סרטן לבלב או סרטן המוח) . כאשר מטרת ההקרנות לרוב היא פליאטיבית. שיעור ההישרדות הכללי לטווח של 5 שנים עם האבחנה של סרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים בשלב 4, עומד על כ-2% אך אין להתייחס למספר זה כסופי היות וכל אדם עם הנתונים האישיים שלו וסיכויו לנצח את המחלה תלויים בגורמים רבים.


אודות מחבר המאמר

תודה רבה ובריאות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.