אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפולים אלטרנטיביים ומשלימים לחולי סרטן הריאות

 

טיפולים אלטרנטיביים ומשלימים לחולי סרטן הריאות:

אין טיפול שיכול להחליף את הטיפול הקונבנציונאלי עבור חולי סרטן הריאות אך ישנן דרכים רבות על מנת להקל  על תסמינים הן של המחלה עצמה והן של תופעות הלוואי עקב הטיפולים ולהשלים את הטיפולים המוכרים. הנה מספר דרכים שישפרו את אורח החיים של המטופל:

דיקור סיני:

יכול להקל על הכאב, בתופעות לוואי של טיפולים לדוגמת בחילות והקאות, יובש בפה. יש לוודא כי רופא מוסמך מבצע את הטיפולים וכן טרם הדיקור יש לציין את הטיפולים הקונבנציונליים להם היית חסוף ולהתייעץ עם הרופא המטפל שכן אם הינך נוטל מדללי דם או ספירת הדם שלך לא תקינה יכולה להיות התווית נגד.

היפנוזה:

טיפול זה מכניס אותך למצב של טראנס ומרגיע.כיון שהמחלה יכולה להדיר שינה מחולה מה שגורם לעייפות מוגברת בגלל חולשת הגוף וחוסר השינה, ההיפנוזה יכולה להפחית חרדה, בחילה, וכאב לא רק בחולי סרטן ריאות אלא בכל מצב בריאותי אחר.

עיסוי:

יכול להקל על חרדה, מצוקה, עייפות וכאב אצל חולי הסרטן שכן ריפיון הגוף אחרי לחצים וטיפולים יכול להיות ממש תענוג לגוף דואב. ישנם מטפלים בעיסוי במיוחד עבור חולי סרטן שיודעים לא להפעיל לחץ באזורים האסורים. אם ספירת הדם שלך נמוכה או אתם נוטלים מדללי דם העיסוי אינו מומלץ אך יש להיוועץ ברופא המטפל.

מדיטציה:

זוהי תקופה של ריכוז שקט אשר במהלכו אתם מתמקדים במשהו כמו תמונה או רעיון או אפילו צליל. מדיטציה עשויה להפחית לחצים ולשפר את איכות החיים. ניתן לתרגל זאת לבד או בקהילה.דמיון מודרך בשילוב רוגע ושימוש בדמיון יכול לעזור לשלוות הגוף והנפש של החולה ומומלץ לשינה רגועה יותר.

יוגה:

יוגה משלבת תנועות מתיחה עדינים עם נשימה עמוקה ומדיטציה. שיטה זו יכולה לעזור לשינה טובה יותר שחשובה מאד בחולי הסרטן. רצוי לתרגל יוגה עם מאמן שידריך אתכם לתרגול נכון.חשוב מאוד להתייעץ מראש ולהמנע מתנועות שיכולות להיות מנוגדות לטיפול.

עצות להתמודדות עם קוצר נשימה:


אודות מחבר המאמר

תודה רבה ובריאות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.