אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חוקר פרטי – בדיקת התנהלות בני נוער

כאשר מתעורר חדש אצל ההורים שהנער (או הנערה) נתונים להשפעה חברתית שלילית, מעורב במעשים אסורים או מסוכנים, רבים אינם יודעים כיצד לנהוג. נער שנמצא במצב זה לרוב לא ישתף פעולה עם הוריו ולא יספר על מעשיו, לעיתים מתוך מרדנות נעורים אך לעיתים מתוך פחד (סחיטה, איומים, פלילים וכן הלאה). הדרך הפשוטה והטובה ביותר לגלות מה מעשיו של הנער היא על ידי חוקר פרטי מקצועי.  

אילו שירותים מציע חוקר פרטי במסגרת בדיקת בני נוער?

חוקר פרטי מבצע חקירות מסוגים שונים למשל חקירותאישות,חקירותכלכליות, חקירות גילוי האזנותסתר ועוד. בכל סוג של חקירה המטרה היא אחרת ושיטות החקירה שונות. חקירות פרטיות של בני נוער כוללות מגוון רחב של בדיקות שנעשות על ידי חוקר פרטי למשל:

·         בחינה של מעשי הנער מחוץ לבית ולבית הספר.

·         בדיקת הרגלי גלישה וחברה אינטרנטית.

·         בדיקת התנהלות בתוך הבית כשההורים אינם.

·         בדיקה של חבריו של הנער והחברה בה הוא נמצא.

·         תיעוד התנהגות מסוכנת, חריגה או שלילית.

איך מתבצעת הבדיקה?

כדי לדעת מתי והיכן יש סיכוי טוב יותר לגילוי מעשיהם של בני הנוער, החוקר יתשאל תחילה את ההורים. חוקר פרטי צריך לדעת ראשית מה החששות של ההורים, האם התנהגותו של הנער השתנתה, המה השינוי מתבטא, האם הוא נעלם לשעות ארוכות מחוץ לבית, משקר בנוגע להמצאות בבית הספר, האם חסר כסף בבית או שמא הילד מופיע עם פריטים חדשים ויקרים, מי הם חבריו, היכן הוא נוהג לבלות (שההורים יודעים) ועוד. לאחר איסוף האינפורמציה, חוקר פרטי יתחיל בעבודתו.

בדיקה של התנהלות בני נוער מתבצעת בעיקר על ידי מעקבים סמויים. חוקר פרטי או צוות חוקרים יעקבו אחר בני הנוער בשעה שאלו נמצאים מחוץ להשגחתם של ההורים. המעקב יתבצע בדיסקרטיות מלאה על ידי חוקר פרטי אחד או יותר, תוך שמירה על רגישות וכמובן ללא ידיעתו של הנער. לאחר סיום החקירה, ההורים יקבלו דו"ח מפורט כולל צילומים ועדויות אחרות על מעשיו בזמן המעקבים.

האם חוקר פרטי יכול לעזור בדרכים נוספות?

בהחלט, חוקרים פרטיים יכולים לעזור בדרכים רבות בשל ניסיונם הרב. חוקר פרטי יכול להמליץ להורים כיצד יש לנהוג במידה והנער או הנערה עוברים על החוק, נקלעים לחברה שלילית או מבצעים מעשים אחרים שאינם עומדים בקנה מידה אחד עם רצון ההורים. כמו כן, בלש פרטי יכול לספק פתרונות מעשיים כמו מכשיר מעקב GPS סמוי כך שתוכלו לדעת בדיוק היכן הילדים שלכם נמצאים בכל זמן, תוכנות מעקב אחר חשבונות אינטרנט שונים ברשתות חברתיות למשל, באי מייל ומעקב אחר הרגלי גלידה, להמליץ על תוכנות חסימה לאינטרנט ועוד.

 


אודות מחבר המאמר

להב - חקירות, שירותי מידע, מודיעין עסקי.

למה אנחו? תבדוק בעמצמך- לאתר 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.