אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

השוואת פלטפורמות – ECN vs MT5

 

ניהול מסחר המט"ח, נעשה על ידי הבנקים, מוסדות פיננסים וסוחרים המשקעים באופן פרטי. על כן, ישנן פלטפורמות שונות, אשר דרכן ניתן לבצע את המסחר במט"ח, כאשר לכל פלטפורמה ישנה יתרונות ייחודים, אשר מבדלים אותה ממתחריה. עקב השוני בין הפלטפורמות ייתכנו תוצאות מסחר שונות לחלוטין, בין פלטפורמה אחת למשנה, על כן ישנה חשיבות מהותית לבחירת הפלטפורמה, אשר תאומת את צרכיו של הסוחר באופן האופטימאלי ביותר, לקבל תוצאות איכותיות, אשר מתבטאות ברווח בסחר במט"ח. שניים מן הפלטפורמות המרכזיות הינן, מטה טריידר 5 (mt5) וECN (Electronic Communications Network).

מטה טריידר 5

הייחודיות אשר מוצעת לבוחרים בפלטפורמה זו, הינה שלל הכלים הניתנים בה לניתוח טכני, המאפשרים קבלת החלטת וזיהוי מגמות באופן אופטימאלי. כמו כן, הממשק אשר מציע mt5, מאפשר שליטה מלאה דרך המסך המרכזי, על כלל הפעולות אשר אנו מעוניינים לבצע במהלך המסחר, כולל צפייה בגרפים שונים של ניתוח בו זמנית. בנוסף לכך, היתרון המרכזי, אשר מוענק לסוחר הבוחר בתכונה זו, הינה האפשרות לביצוע סחר אוטומטי. בעזרת הבניה של אסטרטגיות מסחר קבועות, ניתן לבחור כי המסחר ייעשה באופן אוטומטי, על פי אפיונים המותאמים אישית לצרכי הסוחר. היתרונות המהותיים אשר נובעים כתוצאה מן המסחר האוטומטי הינם:

·         חיסכון בזמן – כאשר ישנה אסטרטגית פעולה המבוצעת באופן שותף, הסוחר אינו מחויב לביצוע מעקב תמידי, אחר התנודות במסחר המט"ח, אלא בנקודות זמן ספציפיות, אשר מאפשרות לו מרווח פעולה רחב, וחיסכון משמעותי בזמן.

·         מניעת טעויות אנושיות – אחד המניעים המרכזיים של שוק המט"ח הינו האלמנט הפסיכולוגי. זאת מכיוון שהסחר מבוסס על פי התנהגות צרכנים הנעים בין אופטימיות לפסימיות. על כן, ביצוע אסטרטגיה אוטומטית על ידי פלטפורמת מטה טרייד מבטלת אלמנטים פסיכולוגיים כעייפות, חשש מהשקעה, ואלמנטים פסיכולוגיים נוספים, אשר עלולים לפגום באיכות מסחר המט"ח של המשקיע.

ECN - Electronic Communications Network

זוהי פלטפורמה אשר נשענת על רשת אינטרנט פנימית במערכת הבין בנקאית. המשתתפים במחסר דרך פלטפורמה זו, זוכים לשקיפות מלאה של היצע וביקוש לכל הוראה אשר מתרחשת, בדומה לשוק המניות, ועל כן הסחר נעשה בין המשתתפים. מערכת המסחר מקבלת את המחירים המוצעים מן הבנקים השונים, ומציגה בפני הלקוח את המחיר האטרקטיבי ביותר שניתן על ידי הבנקים, בצורה של מחירי קניה ומכירה. לאחר שבוצעה העסקה, היא תתבצע אל מול הבנק אשר הציע את המחיר האטרקטיבי ביותר, כאשר לאחר מכן הבנק מעביר את עסקה זו למסלקה המלקטת את כלל העסקות יחדיו. שימוש באפשרות פורקס ecn מעניקה תחרות הולמת, וטומנת בחובה שני יתרונות בולטים:

·         גופי רכישה וקניה מגוונים – כיוון שהתחרות מתבצעת בין המשתתפים, לעתים רבות מדובר בברוקרים מסוג פרקוס ECN, הקניה והמכירה אינם מתבצעות מאותו גוף, דבר אשר מעניק וורסטיליות מהותית לשוק.

·         פרטיות הלקוח – ספקי הנזילות בשוק מט"ח זה, אינם מודעים לזהות פרטיו של תיק הלקוח. דבר המאפשר חופשיות ופרטיות אולטימטיבית.


אודות מחבר המאמר

רק go forex למסחר במטח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.