אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מנדפים וארובות.

מנדפים .

מנדפים הם למעשה מתקנים שתפקידם הוא לסלק עשן ושימושם העיקרי הוא בבתי עסק מסחריים, כמו מסעדות ובתי קפה. החלק התפקודי החשוב ביותר במסעדה הוא המטבח. המטבח זה גם המקום שבודקים אותו כשבוחנים את העמידה של המסעדה בכללי הניקיון הנהוגים, ואם המנדפים לא יהיו במצב טוב, הן תפקוד המטבח והן ניקיונו יפגעו, ניקוי מנדפים הוא דבר חשוב מאוד.

שמירה על תקינותם של המנדפים זה עניין בטיחותי ולכן קיים חוק במדינת ישראל המחייב ניקוי מנדפים פעם בחצי שנה. בין אם יש חוק ובין אם אין, אף בעל מסעדה לא ירצה להסתבך עם מקרה של ליקוי בבטיחות. המשמעויות עלולות להיות פשיטת רגל, הרי אף אחד לא ילך למקום בילוי שעלול להיות מסוכן.

פרט לכך, מנדפים שמתחזקים אותם כמו שצריך ישמשו לאורך שנים, וזה דבר מאוד חשב במסעדות שעובדות הרבה פעמים 7 ימים בשבוע ולפחות 10 שעות ביום. החלפה של מנדף, משמעו סגירה של המסעדה ליום או אפילו כמה ימים, וזה כמובן אובדן כסף. אין ספק שיש להימנע מזה כל עוד אפשר.

ניקוי טוב של המנדפים מונע למעשה נזילות שמן לתוך האוכל או על הרצפה. מיותר לציין שדבר כזה פוגע הן בהיגיינה והן באיכות האוכל. יש תחרות גדולה בין המסעדות השונות ואין ספק שהכלי הראשון שיש להם זה האוכל המשובח. ככל שהאוכל יהיה טעים יותר והמנות מיוחדות יותר, כן למסעדה יש יותר סיכויים להצליח. אין ספק ששום מתכון לא כולל שאריות של דליפות שמן מהמנדפים.

ניקיון הוא נושא קריטי נוסף שיש להקפיד עליו. ניקיון המסעדות זה עניין חשוב ביותר ויש לו קשר ישיר לבריאות הציבור. מסיבה זו ישנו פיקוח הדוק על עניין הניקיון מטעם הרשויות. אין ספק שכתמי שמן שנוזלים על הרצפה מהמנדפים לא יתרמו לבעל העסק לעמוד בבדיקות הללו בהצלחה.

מנדפים זה לא דבר קל לניקוי, צריך להיות מיומנים בזה ולהשתמש בציוד נכון. המנדפים הם לא מתקנים נגישים וצריך מקצוענים שיודעים לגשת אליהם בצורה טובה ולטפל בהם בלי לפגוע ובלי להיפגע. אל תיגשו לניקוי מנדפים בעצמכם וגם אל תשלחו את העובדים שלכם, זה עלול להיגמר לא טוב. עדיף להשאיר את המלאכה הזאת בידי מקצוענים.

 


אודות מחבר המאמר

אורי ג

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.