אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהי אלימות במשפחה?

 

 

אלימות במשפחה יכולה להתבטא, למרבה הצער, במגוון צורות.

הצורה הידועה ביותר היא אלימות פיזית המתבטאת פעמים רבות במכות, דחיפות, סטירות, וחבלות שונות ומשונות.

צורה נוספת של אלימות הינה אלימות רוחנית שהינה בעצם התעללות רגשית ונפשית המתבטאת בהשפלות, קללות, איומים, שתיקות קיצוניות, מניעת קשר עם אנשים שונים ובכל ביטוי אחר הפוגע בנפשו של הקורבן.

גם התעללות מינית הינה סוג של אלימות, לרבות כפיית יחסי מין, שימוש בכינויים מיניים, וכל צורה אחרת של התעללות מינית.

אך גם הפגנת כוח ומרות באופן שרירותי הינה סוג של אלימות במשפחה. כך למשל, בן זוג המונע ממשנהו גישה לאמצעים הכלכליים, איסור על עבודה מחוץ לבית, פיקוח מאסיבי על כל הוצאה כלכלית וכו', הוא בן זוג המפעיל אלימות כלפי משנהו.

כיום החוק בישראל נותן מענה לכל אחד מסוגי האלימות שפורטו, וכל סוג של אלימות אחרת. במידה והינכם סובלים מביטוי כלשהו של אלימות במשפחה ניתן לפנות לבית המשפט בבקשה לצו הגנה או צו מניעת הטרדה מאיימת.

 

*כל הזכויות שמורות לעו"ד כנרת בר-לב המתמחה בענייני משפחה,אלימות במשפחה, הגנה בגין אלימות במשפחה, צווים למניעת הטרדה מאיימת

*המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי – לייעוץ משפטי פרטני יש לקבוע פגישת ייעוץ עם עורך דין.

 

עורכת דין כנרת בר-לב הינה בוגרת הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל-אביב ומגשרת מוסמכת מטעם המרכז הארצי לגישור של לשכת עורכי הדין. כמו”כ, מרצה עו”ד בר-לב בפני מוסדות וגופים שונים בעניין מגוון מענייני המשפחה.


אודות מחבר המאמר

משרדה של עורכת דין כנרת בר-לב מתמחה בתחום דיני המשפחה ודיני הירושה.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.