אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בשביל מה צריך הלוואה לעסק?

ראשית נציין כי הלוואה לעסק היא הזדמנות יחידה להקמת עסק עבור יזמים רבים. לאחרונה, ישנן יותר ויותר אפשרויות לקבלת הלוואה מהבנק, לכן כמעט כל אדם שיש ברשותו רעיון לסטארט אפ או תוכנית עסקית, רשאי להגיש בקשה להלוואה מהבנק ולעתים קרובות לקבל אישור סופי.

קיימת דרך נוספת להשיג מימון ראשוני והינה למכור משהו בעל ערך כגון אוטו, בית או לקחת הלוואה מחברים או קרובים, אך אם אופציות אלה אינן מדברות אליכם, האפשרות הטובה ביותר היא לקחת הלוואה לעסק מבנק.

מי נותן הלוואה לעסק?

נכון להיום הארגונים החזקים ביותר שעוסקים במתן הלוואות הם הבנקים. ישנם מקורות נוספים לקבלת הלוואות חוץ בנקאית, אך מקורות אלה הינן בריבית גבוהה יותר.

בעת מתן הלוואה לעסק הבנק לוקח על עצמו מספר סיכונים, לדוגמה, כאשר הבנק נותן הלוואה לקניית דירה או אוטו, במקרה הגרוע ביותר בו הלווה אינו מסוגל להחזיר את סכום הכסף הדרוש, הבנק רשאי לעקל את הדירה או האוטו במטרה להחזיר את שווי ההלוואה. עם זאת, במקרה של פתיחת עסק, בפועל לבנק אין מה לקחת מהלווה במקרה שהעסק פשט רגל ואין לו עם מה לשלם את ההלוואה שלקח.

לכן, הבנק משתדל לבדוק כל אדם ואדם על מנת להוריד את רמת הסיכון למינימום.

כיצד מקבלים מימון לעסקים?

על מנת לקבל  הלוואות לעסקים עליכם לגשת לבנק ולקרוא את כל תנאי ההלוואה, השווה מחירים ואחוזי ריבית בין בנקים, בדקו מה הבנק שהכי מתאים עבורכם.

עם זאת, זכרו כי לבנק יש את כל הזכות לסרב לכם במתן הלוואה, דבר זה יכול לקרות עקב מספר סיבות:

 

  1. אין ברשותכם מקור הכנסה קבוע \ עבדתם ששכירים פחות משלושה חודשים סך הכול.
  2. היעדרות של תוכנית עסקית מסודרת. 
  3. אין בטחונות (במידה ונדרש).
  4. אין ערבים (במקרה של הלוואות בערבות המדינה).
  5. סיכוי גבוה להכנסה עתידית נמוכה בעסק.

בשאר המקרים, ככלל הבנק מאשר את ההלוואה.

מה לעשות במקרה שקיבלתי סירוב?

במקרה הגרוע ביותר, תקבלו סירוב לבקשה, עם זאת הדבר החשוב ביותר הוא לא להתייאש, ישנן המון דרכים אחרות לקבלת הון התחלתי לעסק, לדוגמה קרנות סיוע לעסקים.

חשוב לשים לפניכם מטרה ולהגיע אליה בכל מחיר. במידה וקיבלתם סירוב מהבנק, בררו את הסיבה לכך, תתקנו את הטעויות שעשיתם והגישו בקשה שוב.  

ככלל כל יזם שעבר בהצלחת את תקופת הקמת העסק שלו מתחיל עם הזמן לחשוב על התרחבות, עם זאת, פיתוח עסק והרחבת הרשת דורשת השקעה נוספת. לעתים קרובות הלוואה לעסק ניתנת לא רק ליזמים מתחילים, אלא בעלי עסקים קיימים אשר החליטו להעצים את העסק ולהיחשף לקהל רחב יותר.

הלוואה לעסק היא פתרון מושלם לפיתוח עסקי – הקמת סניפים חדשים, רכישת ציוד מתקדם יותר, השקעה בפרסום, קניית סחורה ועוד. אתם בוחרים את הדרך לפיתוח הארגון והלוואה לעסק תעזור לכם לבצע זאת.

תקופת ההחזר

תקופת החזר ההלוואה משתנה מבנק לבנק וכמובן בהתאם לסכום ההלוואה לעסק. פרק זמן ממוצע נע בין 5-10 שנים, בהם, כמובן, הינכם רשאים לכסות את ההלוואה לפני במידה והעסק הצליח.

לסיום, אציין כי אם הינכם בעלי תוכניות גדולות לעתיד והמטרה שלכם היא ליישם אותם, אל תחששו לקחת הלוואה לעסק ועשו עוד צעד אל המטרה.


אודות מחבר המאמר

גבע באראט - פתרונות מימון לעסקים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.