אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קניית דירה עם ביטוח משכנתא

 

רוב הזוגות הצעירים בארץ מעדיפים קניית דירה על פני מגורים בשכירות. רובם גם לא יכולים לעשות זאת בלי משכנתא, שהיא הלוואה בנקאית המיעדת למימון הדירה שרכש הזוג. זוהי השקעה המלווה בהתחייבות כלכלית, לטווח ארוך, בהחזרים חודשיים קבועים, בהתאם לסלול המשכנתא שנבחר על ידי הרוכשים. בין ים המושגים הרב, מסלולי משכנתא, החזרים, ריביות וכל זאת עוד טרם נמצאה הדירה, יש לתת את הדעת ממה בדיוק מורכבת ההלוואה, ומהן יכולותיכם הראליות לרכוש דירה.

תהליך בשלבים

תהליך קניית דירה מורכב כמובן ממציאתה. כדי למצוא אותה מעט יותר בקלות, חשוב להגדיר מראש מספר נתונים בסיסיים אך מהותיים: גודל הדירה, אזור, האם בניין בלי מעלית בא בחשבון? האם בניין בלי חניה אף הוא בא בחשבון? באיזו שכונה? האם גן ילדים קרוב או בית ספר מהווים שיקול בהחלטה? וכן הלאה. ככל שתהיו ממוקדים יותר בהגדרות שלכם, כך תצמצמו את החיפוש הוא יהיה ממוקד יותר.

בשלב הבא יש להתחיל בחיפוש. לצורך כך היעזרו בכל מי שעולה על דעתכם: לוחות מודעות, משרדי תיווך, חברים, משפחה, ואפילו תלו פתקים על כניסות לבניינים בהם תרצו לגור.

שלב לקיחת המשכנתא הוא הבא בתור. עם הנתונים שבידיכם תגשו לבקש משכנתא מהבנק. זה מצידו יבדוק אם המחיר לדירה הוא ריאלי, בהתחשב בפרמטרים שונים כמו גודל, אזור וכדומה, ולאחר מכן יבדוק את זכאותכם למשכנתא, וכן, את יכולותיכם הכלכליות לעמוד בהחזרים.

היה כי טוב, לא נותר בידיכם אלא לבחור במסלול המשכנתא מתוך כמה המוצעים לכם, ביניהם משכנתא בריבית קבועה, משתנה, צמודת מדד, צמודת מט"ח, וכן הלאה. לידיעתכם, ניתן לבחור ביותר ממסלול אחד למשכנתא שלכם. עוד תתבקשו לכשתיקחו את המשכנתא, גם להתחייב על ביטוח משכנתא

מה זה ביטוח משכנתא?

על פניו דומה שהמושג ביטוח משכנתא הוא מעט פרדוכסלי. כיצד בכלל מבטחים הלוואה? אולם, בפועל אין הביטוח מתייחס להלוואה, אלא סעיף בו הבנק מבקש לבטח את עצמו בפני מצבים בהם לא תוכלו להחזיר את ההלוואה שלקחתם. ביטח משכנתא מבטיח לבנק הגנה על ההשקעה שלו בנכס שלכם, במצבים שונים. בביטוח זה נכללים שני ביטוחים, שהם ביטוח מבנה וביטוח חובה. ללא ביטוח משכנתא, לא תאושר לכם ההלוואה.

ביטוח מבנה- במקרה זה, המבנה מבוטח מפני נזקים. במידה והיו כאלו, משלמת חברת הביטוח את תשלום המשכנתא ישירות לבנק, ולו נותרת יתרה, היא תעבור לרוכשים עצמם. על הביטוח להיות בגובה שווה לסכון המשכנתא

ביטוח חיים- ביטוח זה מבטיח את הבנק במצבים בהם נפטר אחד מהרוכשים, ואין ביכולת בן הזוג השני לעמוד בהחזרי המשכנתא. וכך, אם חלילה נפטר אחד מהרוכשים, חברת הביטוח תשלם לבנק את סכום הביטוח ותפטור את בן הזוג השני מהמשך תשלום המשכנתא. על כל אחד מבני הזוג לבטח עצמו בביטוח חיים.

קנייה מוצלחת!


אודות מחבר המאמר

הכותב הוא בלוגר וכותב מאמרים הנושאי משכנתא ונדל"ן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.