אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ערים הנהנות מעמודי תאורה סולארית כבר היום

ערים הנהנות מעמודי תאורה סולארית כבר היום

מי מאיתנו שרגיל להסתובב בכרך ואינו מופתע מחידושים טכנולוגיים ופיתוחים כאלה ואחרים, סביר להניח כי לא הבחין במיקומם של עמודי תאורה סולאריים שונים או בהבדלים ביניהם לבין עמודי תאורה רגילים. כחלק מהשינויים המהפכניים שמנחילות ערים רבות בתחומים שונים וביניהם מסחר ותעסוקה, צריכת מוצרים שונים ושיווק, תחבורה והגדלת היקף המחזור על ידי הצבת פחים שונים לכל אחד מסוגי החומרים: פלסטיק, נייר וזכוכית. כחלק מפעולות המחזור מחליפות המועצות העירוניות והעיריות את התאורה הקיימת ברחוב, ומציבה במקומה עמודי תאורה סולאריים שעלות תפעולם השוטפת אפסית.

למעשה, רק התקנתם של עמודי התאורה הסולאריים מסתכמים בעלות משתנה – בהתאם לייעוד השימוש, רמת התאורה הנדרשת וסוג התאורה ולמעשה במהלך שעות הפעילות עמודי התאורה אינם צורכים חשמל או כל אנרגיית ייצור הכרוכה בעלות כספית כלל וכלל. במהלך היום, צורכים לוחות המנורות את קרינת השמש ומהווים את האנרגיה להפעלתם בשעות הלילה.

היקף ההתקנה העירוני הכולל מתאפשר תודות לשיתוף פעולה של העיריות הלוקחות חלק במגמה הירוקה עם מפעלי תאורה המייצרים עבורן כמות גדולה של עמודי תאורה במחירים נוחים וכך מתאפשרת התקנה בהיקף גדול והנאה של כל תושבי העיר מחסכון משמעותי בקופה העירונית ומתאורה שצריכת האנרגיה שלה טבעית ואינה מערבת תהליכים כימיים או תעשייתיים. ישנם כיום מעט 'שחקנים' עיקריים בתחום התאורה הסולארית העירונית, אלו הם מפעלי תאורה שהשכילו להבין את הפוטנציאל הגלום בכינון מערכת ייצור אקולוגית ובשימוש המשמעותי שאלו יקבלו בעשורים הקרובים, והשקיעו בפיתוח מערך ייצור מאסיבי.

מפעלי תאורה אלו מייצרים עמודי תאורה וגופים שונים לשימושים במגוון תחומים וייעודים, ביניהם מנהרות וגשרים, כבישים עירוניים ובין עירוניים, מקומות חשופים לרטיבות ומקומות בהם מזג האוויר משתנה תדיר, ועוד ועוד. גופי התאורה השונים מיוצרים בגבהים וגדלים שונים, מיועדים לקלוט כמות שונה של אנרגיית שמש ואפילו ניתן לכוונן בהתאם לצורך טרם התקנתם.

תוכלו להבחין כבר היום במגוון רחב של עמודי תאורה בעלי מבנה שונה או ייחודי, המותאם למיקום ולשימוש המיועד להם, ביניהם עמודי תאורה בעלי קולטנים רחבים וגדולים, אחרים יתאפיינו בגובה משמעותי ואילו אחרים מותאמים לראיית לילה בכבישים עירוניים כך שהם מאירים למטרים רבים אך מבלי לסנוור את עיני הנהגים.

העיריות שטרם השכילו להתקין עמודי תאורה שונים בהתאם למבנה העיר והתפתחותה, ממשיכות לשלם מדי חודש הוצאות חשמל כבירות על התפעול השוטף היומי של עמודי התאורה המוכרים, כאשר למעשה, כספי מימון תאורה זו הינם, מגיע, כמובן, מכיסם של התושבים עצמם.

למידע נוסף גלוש לאתר מומלץ


אודות מחבר המאמר

בן חור מפעלי תאורה מתמחים בבניית עמודי תאורה מפלדה ממגוון סוגיםhttp://benhurl.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.