אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דרכי הטיפול באוסטיאוארתריטיס

אוסטיאוארתריטיס, הנקראת גם מחלת ניוון מפרקי, היא מחלת מפרקים לא דלקתית בה סחוסי המפרקים נשחקים וגורמים לעצמות שבמפרק להתחכך זו בזו.

המפרקים המעורבים אוסטיאוארתריטיס הם, לרוב, מפרקי הירך, הברכיים וקצות האצבעות בידיים.עם הזמן, צורת המפרק עלולה להשתנות עקב התפתחות זיזי עצם קטנים המגבירים את אלמנט החיכוך והדלקת ומפריעים לתנועה.

אוסטיאוארתריטיס היא מחלה הנפוצה ביותר באוכלוסיה המבוגרת, אך למרות ששכיחות המחלה עולה עם הגיל, המחלה אינה תהליך הזדקנות טבעית של הרקמות, והפגיעה היא בעיקר במפרקים נושאי משקל. כיום, למעלה מ-700,000 ישראלים סובלים אוסטיאוארתריטיס.

בעולם המערבי אוסטיאוארתריטיס נחשבת למחלה עם הפגיעה התפקודית המשמעותית ביותר בגיל מבוגר: כאבי ברכיים, ירידה מהותית באיכות החיים, שינוי באורח החיים ובפעילות היומיומית. 

הגורמים לאוסטיאוארתריטיס

 

הסימפטומים לאוסטיאוארתריטיס

 

דרכי הטיפול באוסטיאוארתריטיס

מנוחה - על מנת להפחית את העומס על המפרק, להקל על הכאב ולהוריד את הנפיחות.

חיזוק השרירים סביב המפרק – על מנת למנוע קשיון מפרקי, לשפר ולשמר את תנועתיות המפרק.

פעילות גופנית - ניתן לבצע פעילות גופנית כגון שחיה שמתבצעת ללא נשיאת משקל. בנוסף, ניתן לבצע פעילות גופנית כגון הליכה או רכיבה על אופניים, ובכל מקרה של כאב להפסיק את הפעילות. 

ירידה במשקל – עודף משקל מעמיס על המפרקים הנושאים משקל כגון: הברכיים והירכיים.

טיפול תרופתי  - טיפול משולב להפחתת הכאב ותרופות אנטי דלקתיות.

זריקות קורטיזון - במידה ולא חלה הטבה משמעותית בטיפול השמרני, ניתן לשקול התערבות על ידי זריקות כגון קורטיזון, המפחיתות כאב במהירות ומשמרות תפקוד.

טיפול ניתוחי - הטיפול כולל החלפת המפרק, הטריה וניקוי המפרק או אוסטאותומיה והוא מתאים רק למטופלים עם שחיקת מפרקים חמורה המשפיעה על התפקוד היומיומי, ורק אם הגוף אינו מגיב לטיפול השמרני.


אודות מחבר המאמר

במדריך המקיף לכאבי ברכיים תמצאו את כל המידע אודות הגורמים והסימפטומים לכאבים ולפציעות בברכיים. בנוסף, האתר סוקר את שיטות הטיפול הקיימות לטיפול בכאבי ברכיים, כולל שיטות טיפול חדישות אשר אינן מערבות טיפול פולשני, ניתוחי או תרופתי. למעבר למדריך המקיף לכאבי ברכיים לחצו כאן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.