אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך לטפל באי יציבות בברך

מפרק הברך הוא המפרק הגדול, המורכב והפגיע ביותר בגוף האדם. מפרק זה הינו מפרק נושא משקל, ובנוסף, המבנה שלו בלתי יציב. עובדות אלו גורמות לכך שהכוחות המופעלים על מפרק הברך הינם גדולים וחזקים ומקשים עליו לעמוד בעומסים הנדרשים ממנו. 

משום כך, כאב ברכיים ופציעות ברכיים שכיחים מאוד, כאשר כאב הברכיים הנפוץ ביותר נוצר ממצב של "שימוש יתר" (over use) במפרק הברך.

כאב ברכיים הוא תופעה נפוצה מאוד שאינה פוסחת על אף גיל שיכולה לעשות לנו חיים קשים יותר ולהגביל את הפעילויות היומיומיות הפשוטות אותן אנחנו מבצעים מדי יום. כאב ברכיים יכול לתקוף ללא כל התראה מוקדמת ולכן יכול לשבש את אורח החיים שלנו.

פציעות של אחד או יותר מהגידים יכול לגרום לכך שהמפרק של הברך לא יהיה חזק מספיק בעמידה. לעיתים קרובות, הגוף מגן על עצמו מפני כאב על ידי ביצוע תנועות לא רצוניות. תנועות אלו יכולות "להרגיש" כאילו הברך רוצה לצאת החוצה, ונגרמת תחושה של חוסר יציבות, אך לא בשל פגיעה בגידים.

הגורם העיקרי לאי יציבות בברך נעוצה בטראומה לברך, ישירה או עקיפה. טראומה זו עשויה להיגרם כתוצאה מכוח ישיר, המשפיע על הברך, או אפילו כתוצאה ממעשה פשוט כהליכה. אי יציבות בברך היא בעיה שלרוב נוטים להתמודד עמה ספורטאים, מאחר והשגרה שלהם כוללת משטרים רבים, כגון תזונה קפדנית, מה שלבסוף גובה מחיר ממפרקי הברך.

ישנם מגוון גורמים שכיחים נוספים לאי יציבות בברך

טיפול באי יציבות בברך

את ההיקף האמיתי של הנזק יכול להעריך רק רופא מומחה ומוסמך. ההערכה מתבצעת על ידי בדיקת יציבות הברך, כדי לקבוע כמה נזק נעשה בפועל. אם ישנו רעש של "פקיעה", זאת אומרת שהנזק הינו בהחלט גבוה למדי.

שגרת החיים של המטופל נבחנת גם היא באופן יסודי, על מנת לבחון מה יכול להיות הגורם המדויק של אי היציבות: הגיל, העיסוק, אורח החיים ברמת פעילות גופנית, ההיסטוריה הרפואית הקודמת אלו כולם גורמים הנלקחים בחשבון.


אודות מחבר המאמר

המדריך המקיף לכאבי ברכיים מכיל את כל המידע על הגורמים והסימפטומים לכאבי ברכיים ולפציעות ברכיים. בנוסף, האתר סוקר את שיטות הטיפול הקיימות לטיפול בכאבי ברכיים, כולל שיטות טיפול חדישות אשר אינן מערבות טיפול פולשני, ניתוחי או תרופתי. למעבר למדריך המקיף לכאבי ברכיים לחצו כאן!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.