אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח נסיעות לחו''ל - הונאת ביטוח הנסיעות, ומחירה

עבור מרבית האוכלוסיה, נסיעה לחו''ל טומנת בחובה הוצאות כספיות לא מבוטלות כלל. עם זאת, בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה במסגרתה רבים מנסים לנצל את הנסיעה כדי לשפר קצת את חשבון העובר ושב שלהם. למרבה הצער, הכוונה שלנו אינה לאנשים שנוסעים על מנת לעבוד באחת ממדינות העולם, כי אם לאלה שבוחרים בדרך ההונאה של חברת ביטוח נסיעות לחו''ל.

ייתכן מאד כי אתם קוראים את שורות אלה מכיוון שהרעיון עלה במוחכם. לא מן הנמנע שאתם גם מכירים חבר או אדם אחר אשר ניסה להונות את חברת הביטוח שלו, בין אם הצליח בכך ובין אם לא. אנחנו ננסה להסביר את הסיבות המביאות לאנשים לפעול בדרך לא חוקית זו, וכן לעמוד על ההשלכות של כך.

כך מנסים להונות את הביטוח

כל עובד בחברת ביטוח יוכל לספר לכם על נסיונות הונאה שנעשים על בסיס יומי. למעשה, על פי כל הסטטיסטיקות, כחמישית מתביעות הביטוח בישראל הן מפוברקות או שגויות. כמיטב הדמיון של המוח הישראלי, נחלקות הונאות אלה למספר סוגים עיקריים, ביניהם:

הבעיה: מרבית נסיונות ההונאה מתגלים

עד כאן הכל טוב ויפה. המכשול העיקרי של האנשים המנסים לבצע הונאת ביטוח נוגע לעובדה שמרבית המעשים הללו מתגלים בסופו של דבר. לרשותה של כל חברת ביטוח עומד כוח אדם מיומן, שתפקידו לגלות בדיוק מקרים מהסוג הזה. כל תביעה חריגה נבדקת לפרטי פרטים, בשילוב מאגרי מידע ורשת ענפה של קשרים.

כמובן שגם הליך הגשת התביעה מקשה במידה רבה על ההונאה. אחרי הכול, רוב הפוליסות, בין אם המדובר הוא בביטוח תרמילאים, ביטוח חופשה רגיל או כל דבר אחר, דורשות הצגה של מסמכים רפואיים כצעד הכרחי בדרך לקבלת הכספים. כשהסכומים המדויקים של הקבלות מהווים עדות להוצאות הרפואיות, ברור כי הסיכויים להצלחת ההונאה נמוכים מאד.

מחירה של הונאת ביטוח נסיעות לחו''ל

לא קשה למצוא סיבות בגינן רצוי מאד להימנע מכל נסיון של הונאת ביטוח נסיעות. הפן המוסרי, כמובן, נכנס פה לתמונה. הבעיה היא שעבור רבים שיקול זה בטל, כך שיש להסתכל על הנזק האפשרי של נסיון ההונאה. למרבה המזל, הפגיעה האפשרית בעבריין אינה מבוטלת כלל, דבר שאמור לשמש כגורם הרתעה מרכזי.

נסיון הונאה של חברת הביטוח הוא עבירה פלילית לכל דבר ועניין. העונש בגינה, בהתאם לנסיבות המקרה, עלול לנוע בין ביטול הפוליסה, קנס כספי כבד ועד הליך משפטי. גם אם בדרך כלל העונש נוטה להיות כספי בלבד, ישנם מקרים בהם נסיון ההונאה הסתיים במאסר של מספר חודשים.

מניעת הונאות הוא שיקול של כולנו

מעבר לכל אלה, הרי שחשוב להבין כי כל נסיון הונאה משפיע, במידה זו או אחרת, על שוק פוליסות הביטוח- ובעיקר מבחינת המחיר. אחרי הכול, ריבוי של נסיונות הונאה, והמאבק של חברות הביטוח להתמודד עימן, עלול להביא להתייקרות משמעותית של מחירן של פוליסות הביטוח.

חיסרון אפשרי נוסף הוא סירבול הליך הגשת הבקשה, והצבת עוד ועוד מכשולים בירוקרטיים על ידי חברות הביטוח. אם הגישה שלהן תהיה חשדנית כלפי כל פוליסות ביטוח נסיעות לחו''ל, הרי שגם התמימים והצדיקים ביותר ייאלצו לעבור הליך מורכב ומתסכל עד לקבלת הפיצויים. אמון הוא מילת המפתח פה: כשם שאנו מצפים לאמינות ולשקיפות מחברת הביטוח, ברור כי הציפיות שלה יהיו זהות.


אודות מחבר המאמר

Wobi - ביטוחי נסיעות לחו"ל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.