אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

המרחב לאקולוגיה הוליסטית – יחסינו כלפי החלשים וחסרי האונים

ברור לחלוטין לכל מי שמנסה לאמץ באמת ובתמים דרך חיים אקולוגית הוליסטית כי אחד המפתחות העיקריים לכך הוא ניקוי והיטהרות פנימית – שאיפה לניקיון פנימי אמיתי מבחינה מוסרית אישית, ניקיון אשר יבטיח כי אנו חיים בשלום עם אמא אדמה, כמו גם עם אינספור בני האדם ושאר היצורים החיים המקיפים אותנו וחולקים עמנו את החוויה המופלאה של החיים.

עבור מי שמרגיש מבולבל ואינו יודע בדיוק היכן להתחיל ולבחון האם הוא אכן נקי מבחינה פנימית, האם הוא אכן מעניק לסביבה שלו את הכבוד והיחס הראויים, נסו לבחון את סוגיית החלשים וחסרי האונים בחברה בה אנו חיים. מהו היחס שלנו, ושל שאר האנשים שבחיינו, כלפי אותם חלשים וחסרי ישע. הכוונה הינה לבני אדם ובעלי חיים כאחד.

 

המרחב לאקולוגיה הוליסטית – הומאניות וסיוע לאלו הזקוקים לכך יותר מכל

אולי העיקרון הבסיסי והחזק ביותר אותו כדאי שכולנו נאמץ על בסיס יום יומי, הוא התחשבות באנשים החלשים יותר וחסרי המזל שבינינו. אלו יכולים להיות אנשים נזקקים מבחינה כלכלית, אנשים בעלי מוגבלות פיסית או בעיה רפואית כזו או אחרת המקשה ביותר על חייהם, אנשים הנוטים לדיכאונות וחווים חיים קשים ומרים יותר מרובנו או כל אחד אחר אשר נוטה להרגיש חסר אונים וחווה הרבה צער וכאב בחיים הללו.

לצערנו, העולם שסביבנו מלא באנשים כאלו. כל אחד מאיתנו יוכל לאתר כמה וכמה כאלו אילו רק יפתח את העיניים ובאמת יחפש אותם. סיוע ותמיכה באנשים אלו, בין אם תמיכה אישית וישירה ובין אם תמיכה כללית ועקיפה כזו או אחרת, יכולים להיות נקודת התחלה מצוינת במסגרת המסע שלנו לדרך חיים אקולוגית הוליסטית יותר, דרך חיים הומאנית אשר שמה במרכז עקרונות חשובים כמו שאיפה לשלום ולטוב יותר. אנחנו יכולים לעשות זאת על ידי התנדבות במרכז כזה או אחר לדוגמה, או אפילו על ידי סיוע אישי לחבר או קרוב משפחה אשר חווה קשיים בחייו. בכל מקרה, כל זה מתחיל מהגברת המודעות האישית שלנו לאנשים אלו, לחוויות הקשות יחסית שהם חווים בחיים וליכולת שלנו לסייע להם, גם אם על ידי הקשבה בלבד.

 

המרחב לאקולוגיה הוליסטית והיחס שלנו כלפי בעלי חיים

בעלי החיים החולקים עמנו את העולם הזה הינם יצורים חיים ובעלי זכויות בסיסיות לא פחות משאר בני האדם. בחברה האנושית כיום ישנם יותר מדי מקומות בהן זוכים בעלי החיים השונים, כולם תמימים וחפים מפשע לחלוטין, ליחס מחפיר ומבזה, יחס בלתי הומאני בעליל. תעשיית הבשר והמזון מהחי הינה דוגמה בולטת אחת, אך ניתן למנות עוד אינספור, דוגמת היחס הבלתי ראוי לו זוכות חיות מחמד רבות ועוד.

אנחנו יכולים להתחיל בכל שנתייחס לבעלי החיים שסביבנו, אלו בהם אנו נתקלים על בסיס יום יומי, באופן ראוי ומתחשב יותר. לאחר מכן, ניתן לדבר על צריכה של מוצרים שונים אשר אינה מעודדת יחס בלתי ראוי ובלתי נחוץ כלפי בעלי חיים (למשל, הימנעות מקנייה של מוצרי קוסמטיקה הכרוכים בניסויים אכזריים ובלתי הכרחיים בבעלי חיים..), תמיכה בעמותות ותנועות הפועלות למען זכויות בעלי חיים ועוד.

 

ללא הגברת המודעות ותמיכה בעקרונות בסיסיים דוגמת סיוע לחלשים וחסרי הישע שבחברה שלנו, אנחנו לא יכולים להתיימר לאמץ דרך חיים אקולוגית הוליסטית אמיתית...


אודות מחבר המאמר

TheSEOGuy - שיווק איכותי באינטרנט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.